شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

صدها سالن سینما در ایتالیا همزمان با چهارمین سال برگزاری روزهای سینما از ۱۱تا ۱۴ آوریل با بلیت‌های نیم‌بها از علاقه‌مندان فیلم و سینما میزبانی می‌کنند.

به گزارش همشهري، قيمت بليت سينما در اين 4روز به 3يورو (5يورو براي فيلم‌هاي سه‌بعدي) كاهش مي‌يابد و قطعا تعداد تماشاگران در اين هفته افزايشي قابل توجه خواهد داشت. سال گذشته در روزهاي سينما آمار فروش بليت نيم‌بها نسبت به دوره مشابه 2014حدود 145درصد افزايش يافت و اين رشد خيره‌كننده نسبت به روزهاي سينما در 2013به بيش از 225درصد رسيد.

درآمد سينماها از محل فروش بليت نيم‌بها در 2015به 5ميليون و 500هزار يورو رسيد كه نسبت به سال پيش از آن 33درصد افزايش نشان مي‌دهد. ضمن اينكه برخي كارشناسان سينما در ايتاليا ثابت نبودن روزهاي سينما را يكي از دلايل افزايش هزينه تبليغات مربوط به آن مي‌دانند. روزهاي سينما با‌ ماه مي ‌آغاز شد و سپس به ‌ماه اكتبر انتقال يافت. امسال هم كه فصل بهار براي آن درنظر گرفته شده و به همين دليل انجمن ملي سينماداران بودجه‌اي 100هزار يورويي براي تبليغات آن اختصاص داده است.

انتظار مي‌رود درگير شدن بيش از 2600پرده سينما در سراسر ايتاليا ازجمله ده‌ها سينماي زنجيره‌اي و مجتمع سينمايي، علاوه بر تأمين هزينه تبليغات به سود سرشار سينماداران و شركت‌هاي پخش فيلم هم بينجامد. از مهم‌ترين فيلم‌هاي روي پرده در اين 4روز مي‌توان به تريلر علمي خيالي «هنري جان‌سخت»، «كتاب جنگل» و كمدي ايتاليايي «يونيورسال» با داستان واقعي يك سالن سينما در فلورانس اشاره كرد.

کد خبر 329845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha