جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا به مناسبت سالگرد تولد ویلما اسپین همسر متوفی برادرش رایول پس از مدت‌ها در انظار عمومی ظاهر شد.

فیدل کاسترو در انظار عمومی ظاهر شد

به گزارش يورونيوز، ویلما اسپین یکی از مبارزان تاثیرگذار در انقلاب کوبا بود که در سال ۲۰۰۷ در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

  ایرنا نيز دو هفته قبل د رگزارشس اعلام كرد: فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا یک هفته پس از سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به آن کشور در نشریه 'گرانما' (Granma) به انتقاد از آمریکا و سفر اوباما به هاوانا پرداخت.

شبکه خبری سی.ان.ان و نشریه آمریکایی 'وال استریت ژورنال' روز سه شنبه به انتشار این خبر پرداختند.

سی.ان.ان گزارش داد: کاسترو در مقاله خود از اظهارات اوباما مبنی بر مصالحه بین دو کشور انتقاد کرد. فیدل کاسترو در نشریه گرانما با اشاره به فهرستی از لطماتی که آمریکا طی بیش از نیم قرن گذشته به کوبا وارد کرده از جمله حمله به خلیج خوک ها در سال 1961 میلادی، نوشت: 'ما (کوبا) نیازی به هیچ هدیه ای از سوی امپراتور (آمریکا) نداریم.'

باراک اوباما د رجریان سفر دو روزه خود به کوبا که 20 تا 22 ماه مارس (اول تا سوم فروردین) انجام شد با استقبال سرد مقامات کوبایی از جمله عدم حضور 'رائول کاسترو' رئیس جمهوری کوبا و برادر فیدل کاسترو، در فرودگاه جهت استقبال روبرو شد.

سفر اوباما که نخستین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به کوبا پس از 88 سال به شمار می رفت، با هدف بهبود روابط هاوانا و واشنگتن صورت گرفت.
پیشتر و در دسامبر 2014، مقامات آمریکایی و کوبایی درمورد عادی سازی روابط توافق کردند و به دنبال آن در ماه اوت 2015 میلادی (تابستان 1394) سفارتخانه های دو کشور در پایتخت های یکدیگر بازگشایی شد.

فیدل کاسترو، 90 ساله، درجریان انقلاب 1959 ، رژیم 'فالگنسیو باتیستا' را سرنگون کرد و تا سال 2011 میلادی قدرت را در این کشور در دست داشت.

کد خبر 329821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha