همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از دستور رئیس جمهوری آن کشور برای لغو تحریم بانکی ایران خبر داده است.

zarif

به گزارش ایرنا، لاوروف و ظریف در حاشیه نخستین اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو با یکدیگر دیدار کردند و درباره همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار ضمن تاكید مجدد بر حمایت كشورش از عضویت كامل ایران در سازمان همکاری شانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی كردن خط آهن اینچه برون گرمسار را اعلام و تاكید كرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور رفع تحریم‌های بانكی علیه ایران را صادر كرده است.

ظریف نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش همكاری‌های بانكی و كنسولی جهت تسهیل همكاری‌ها تاكید كرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار گفت: «در زمینه گسترش همكاری‌های اقتصادی، كاهش تعرفه‌ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت‌هائی حاصل شده و توافق دو كشور در مورد اجرای كریدور سبز گمركی حائز اهمیت است، اما هنوز حوزه‌های زیادی برای گسترش همكاری‌ها وجود دارد.»

لاوروف و ظریف در این دیدار همچنین از همكاری‌های دفاعی دو کشور ابراز رضایت كرده و بر استمرار آن تاكید كردند.

ظریف، لاوروف و المار ممد یاروف وزیر امور خارجه آذربایجان روز پنج شنبه در اولین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه سه کشور، در باکو دیدار کردند.

 

کد خبر 329783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha