همشهری آنلاین:معاون درمان وزیر بهداشت، از راه‌اندازی ۲۵۶ درمانگاه ویژه دولتی و پوشش بیمه‌ای ۲ داروی درمان سکته خبر داد و گفت: هر روز ۶۰۰ ایرانی سکته می‌کنند.

دکتر محمد اقاجانی

به گزارش ايرنا، محمدآقاجانی، اولویت‌های حوزه درمان وزارت بهداشت را در سال 95 اعلام كرد و گفت: طرح تحول سلامت در سال 95 در تمام محورهای هفتگانه با قوت بیشتر دنبال می‌شود و همچنان حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمان اولویت مهم وزارت بهداشت است.

  • گسترش خدمات دندانپزشكی در مراكز دولتی

وی با بیان اینكه اولویت مهم دیگر وزارت بهداشت در سال جدید گسترش خدمات دندانپزشكی است، افزود: سال گذشته خدمات بهداشت دندان مانند فلورایدتراپی و فیشورسیلنت و نیز آموزش اصول بهداشت دهان و دندان در مدارس به عنوان خدمات سطح یك شروع شد و امسال این خدمات دولتی به سطح دو یعنی حوزه درمان گسترش می‌یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برنامه‌های مفصلی برای گسترش خدمات درمانی دندانپزشكی در شبكه بهداشتی-درمانی كشور طراحی شده است و مراكز متعدد ارائه این خدمات در بیمارستان‌ها و كلینیك‌های دولتی و نیز دانشكده‌های دندانپزشكی ارائه می‌شود كه به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

  • درمان ارزان و استاندارد در كلینیك‌های دولتی

وی افزود: از اردیبهشت 93 كه طرح تحول سلامت شروع شد پوشش و حمایت از هزینه‌های درمان بستری مردم در اولویت قرار داشت امسال این حمایت به بخش سرپایی گسترش می‌یابد و 256 كلینیك ویژه تخصصی (درمانگاه‌های دولتی) كه از سال گذشته قرار بود راه اندازی شوند، امسال تكمیل می‌شوند.


آقاجانی گفت: در این كلینیك‌ها پزشكان متخصص بیماران را با تعرفه دولتی ویزیت می‌كنند و خدمات این درمانگاه‌ها از نظر كیفیت و زمانی كه برای مراجعان اختصاص داده می شود،‌در سطح استاندارد خواهد بود.

  • اجرای بسته حمایت از بیماران صعب العلاج

وی ادامه داد: یكی دیگر از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال 95، حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب العلاج است. بسته حمایت از این بیماران در طرح تحول سلامت پیش بینی شده است اما سال گذشته به علت مشكلات مالی اجرایی نشد و امسال پوشش حمایتی از درمان و داروی این بیماران اجرایی می‌شود.

  • هر روز 600 ایرانی سكته می‌كنند

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در باره حمایت وزارت بهداشت از مبتلایان به سكته قلبی و مغزی به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه 400 نفر در كشور دچار سكته قلبی و 200 نفر دچار سكته مغزی می‌شوند و سالانه بیش از 60 هزار نفر بر اثر این عارضه جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه با تاكید براینكه 50 درصد مرگ و میرها در ایران ناشی از سكته است خاطرنشان كرد: سكته قلبی عامل اول و سكته مغزی عامل دوم مرگ و میر ایرانیان است و با توجه به اهمیت این دو عارضه برنامه‌های مفصلی شامل گسترش آموزش مردمی و افزایش مراكز دمرانی به دانشگاههای علوم پزشكی ابلاغ شده است كه امیدواریم امسال شاهد به ثمر رسیدن آنها باشیم.

آقاجانی اضافه كرد: خبر خوشی كه برای مبتلایان به سكته داریم این است كه با تصویب هیئت دولت اوایل امسال دو داروی بسیار پیشرفته درمان سكته كه جزو داروهای ترومبولیك است و برای حل كردن لخته خون پس از سكته كاربرد دارد، زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: این دو داروی وارداتی جزو پیشرفته ترین داروهای درمان سریع سكته هستند و پوشش بیمه آنها اتفاق بسیار مهمی برای كنترل مرگ و میرهای ناشی از سكته محسوب می شود.

کد خبر 329734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha