همشهری آنلاین: احتمالا شماهم با تبلیغات محصولات مختلف اپل مواجه شده‌اید. اما دگماتیسم اپل در رها نکردن این زمانی که در تبلیغات آن می‌بینید چیست؟ چرا اپل از این منظم در نمایش ساعت ۹:۴۱ پیروی می‌کند؟

اپل سیری

ایندیپندنت در يك گزارش خبري كوتاه همين پرسش را مطرح مي‌كند: احتمالا تاکنون به این نکته توجه نکرده‌اید که چرا در تمامی رسانه‌ها، گوشی‌های اپل در تبلیغات همیشه روی ساعت ۹:۴۱ تنظیم شده‌اند؟

داشتن مجموعه رهنمودهاي یکپارچه برای شرکتی نظير اپل غیر معمول نیست، در واقع اين زمان نشانگر يك رويداد ويژه در تاريخ سازماني اپل است: ساعت ۹:۴۱ اشاره به زماني است که استیو جابز بنيانگذار اپل نخستین آیفون اپل را در ۲۹ ژوئن سال ۲۰۰۷ در ساعت ۹:۴۱ صبح معرفی کرد.

در واقع ايفون كه روي مانيتور ظاهر شد ساعت ۹:۴2 را نشان مي‌داد و بنابراين لحظه تقريب تولد ايفون همان ساعت ۹:۴۱ است.
بد نيست بدانيد آي‌پد هم در سال 2010 در همين ساعت ۹:۴۱ ارائه شد.

اپل كمكان به همين رويه و به همين ساعت ۹:۴۱ پايبند مانده و تنها استثنا مربوط به اپل واچ بود كه با ساعت 10:9 دقيقه معرفي شد و اين يعني يك دقيقه زودتر از ساعت معروف 10:10 دقيقه كه اكثر تبليغات ساعت از ان استفاده مي‌كنند و دليل ان هم چيزي نيست جز قرينه بودن چشم‌نواز عقربه‌ها در ساعت 10:10 دقيقه.

کد خبر 329571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار