سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه علیزاده: این روزها که عطر گل از هرگوشه و کناری به مشام می‌رسد از مهمان‌هایی که گاهی تا آخر فروردین هم به خانه‌تان رفت‌وآمد می‌کنند با تزئینات گل پذیرایی کنید.

گل

روي ميز گل بچينيد، توي ليوان نوشيدني گل‌هاي بهاري بگذاريد و از پشت در ورودي خانه و اتاق خواب و ديوار آشپزخانه حلقه‌هاي گل آويزان كنيد... خلاصه تا مي‌توانيد از اين روزها انرژي بگيريد، نفس عميق بكشيد و چشمانتان را به رنگ و ديدن زيبايي‌ها عادت بدهيد. مطمئن باشيد ساير اعضاي خانواده‌تان هم با فضايي كه براي آنها مي‌سازيد، حسابي سرحال مي‌شوند و در اول سال كلي ايده و فكر نو براي درس و كار و فعاليت‌هايشان به ذهنشان مي‌آيد و چه از اين بهتر؟ بياييد يك سال پر از موفقيت را با همين حال و هواي سرخوشانه شروع كنيم.

  • شربت گل‌گلي

ممكن است در مهماني‌هاي اين روزها كسي برايتان دسته‌گلي بياورد، بياييد اين‌بار دسته گل را به‌جاي قرار دادن در يك گلدان استوانه‌اي يا پارچ به‌گونه ديگري تزئين كنيد. چند شيشه كوچك رنگي برداريد و آنها را در كنار هم رديف كنيد و از هرشاخه گل يكي در آنها قرار دهيد و يا يك ظرف مربع يا مستطيل با ارتفاع كوتاه پيدا كنيد و گل‌ها را در آن بچينيد. بخشي از گل‌ها را پرپر كنيد يا غنچه‌هاي كوچك آن را بشوييد و با چند دانه برگ نعناع داخل قالب يخ بگذاريد و روي آن بريزيد و هنگام آوردن شربت از اين قالب‌هاي يخ گل‌گلي براي پذيرايي استفاده كنيد.

  • پايه‌اي اساسي براي حلقه‌ها

براي درست كردن حلقه‌هاي ميله‌اي كافي است تا با كمك يك رخت‌آويز فلزي و يك انبر دست، يك ميله دايره‌اي شكل بسازيد. از اين ميله به‌عنوان يك پايه اصلي استفاده كنيد، مي‌توانيد دورتادور آن را با تكه‌هاي اسفنج و به كمك يك نخ، پر كنيد و سپس داخل اسفنج را با شاخه‌هاي گل‌هاي ريز و سبز و گل‌هاي تازه پر كنيد. اگر در خانه گل‌هاي مصنوعي‌اي داريد كه از آنها خسته شده‌ايد، مي‌توانيد ساقه گل‌ها را بچينيد و با حجم خود گل يك حلقه فوق‌العاده درست كنيد.

  • از شاخه‌ها و گل‌هاي خشك غافل نشويد

اگر اين روزها به طبيعت مي‌رويد حتما در جنگل و صحرا دنبال مقداري شاخه ريز و ‌تر و گل‌هاي خشك و برگ‌هاي متفاوت بگرديد. بعد از بازگشت مي‌توانيد با آنها حلقه‌هاي گل بسيار زيبا بسازيد. براي ساختن يك حلقه گل با شاخه كافي است آنها را يكي‌دو روز در ظرف آبي خيس كنيد تا تر شوند و موقع پيچيدن نشكنند، سپس آنها را دور ميله‌اي بپيچيد. از نخ‌هاي كنفي هم براي سفت كردن آن به يكديگر استفاده كنيد. داشتن اين حلقه شاخه‌اي در تمام سال كمك مي‌كند تا بتوانيد روي آن هر نوع گل طبيعي يا مصنوعي قرار دهيد. اين حلقه را پشت در خانه آويزان كنيد و با آمدن هر فصل جديد، تزئينات روي آن را تغيير دهيد؛ مثلا براي تابستان روي آن تكه‌هايي از ميوه‌هاي خشك مانند پرتقال بگذاريد، براي پاييز برگ‌هاي زرد و قرمز و نارنجي روي آن بنشانيد و در زمستان با ميوه‌هاي كاج يا توپك‌هاي بافتني يك حلقه متفاوت براي ورودي خانه‌تان بسازيد.

  • ريسه‌هاي قلاب‌بافي را امتحان كنيد

براي اتاق خواب كودكان يا تزئينات ساده در يك تولد هم مي‌توانيد از كاغذهاي رنگي و پارچه‌هاي نمدي كمك بگيريد. كاغذهاي كاپ‌كيك كه انواع و اقسام رنگ‌هاي آن در بازار موجود است، مي‌توانند گزينه مناسبي براي تزئين ديوار يا در اتاق باشند. كافي است چندرنگ متضاد از اين كاغذها را با كمك يك نخ و سوزن يا روبان به همديگر وصل كنيد. درست كردن گل‌هاي كاغذي هم از ساده‌ترين راه‌هاي درست كردن يك ريسه است. اگر كاغذهاي رنگي داريد مي‌توانيد آن را شبيه مثلث ببريد و با كنار هم قرار دادن آن، يك پرچم رنگي براي اتاق كودكتان درست كنيد. اگر هم خيلي خوش سليقه هستيد و علاقه‌منديد تا دختركتان را هم به سمت هنرهاي دستي تشويق كنيد، مي‌توانيد با گل‌هاي زيباي قلاب‌بافي‌شده، برايش يك حلقه گل يا ريسه بسازيد و آن را از در اتاقش آويزان كنيد. خلاصه تا مي‌توانيد كلي رنگ و ذوق و سليقه را اين روزها كه بهانه خوبي مانند بهار، براي شاد بودن داريم، در خانه‌تان بريزيد و حال خودتان و همه اعضاي خانواده را يكدست رنگ بهاري بزنيد.

کد خبر 329533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha