همشهری‌آنلاین: متن لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح سن رای دهندگان انتخابات به 15 سال منتشر شد و برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لایحه اصلاح بند (2) اصلاحی ماده (27) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ـ مصوب 1385- در جلسه هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسید.

مقدمه و متن ماده واحده لایحه به این شرح است:

با توجه به جوان بودن جامعه ایرانی و تجربه بسیار ارزشمند حضور و مدیریت جوانان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ‌همچنین نقش برجسته و تعیین کننده این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس و پیروزی‌های ملت ایران و عملکرد پر شور و شعور جوانان در همه عرصه‌ها و ضرورت استمرار و نهادیه شدن مشارکت و آثار مثبت فعالیت آنان در موضوعات مختلف سیاسی و مدیریت کشور به ویژه در امر انتخابات و ضرورت فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در سرنوشت خویش و عادلانه تر شدن نظام انتخاباتی و ایجاد فرصت‌های برابر و همراه با عدالت برای اکثر ملت هوشمند ایران این‌ لایحه برای طی مراحل قانونی تقدیم می شود.

در این ماده واحده آمده است: در بند (2) اصلاحی ماده (27) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1385 عبارت هجده سال تمام به عبارت 15 سال تمام اصلاح می گردد.

کد خبر 32944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز