مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر فیروز نادری از مشهورترین و بلندپایه ترین دانشمندان ایرانی ناسا که به تازگی بازنشستگی خود را جشن گرفته است، در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد ناسا یک سیارک را به نام او نامگذاری کرده است.

وی 29 مارس در پست فیسبوک خود نوشت در مهمانی که به مناسبت بازنشستگی اش در مركز پیشرانه جت یا JPL در كالیفرنیا برگزار شده بود دریافته که ناسا به افتخار او و به منظور بزرگداشت زحمات و موفقیت های وی سیارکی که به نام (5515) 1989EL1 شناخته می شد را به نام وی نامگذاری کرده است.

سیارک نادری

به نوشته دکتر نادری سیارک نادری که میلیاردها سال پس از مرگ او نیز به حرکت خود به دور خورشید ادامه خواهدداد قطری برابر 10 کیلومتر دارد و هر 4.4 سال یکبار به دور خورشید می چرخد. سیارک نادری هر 5.2 ساعت یکبار نیز به دور خود می چرخد. سیارک نادری در مسیر کمربند سیارکی میان مریخ و مشتری در حرکت است و خوشبختانه قرار نیست هیچ زمانی زمین را تهدید کند.

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و مدیر بخش اکتشافات منظومه شمسی ناسا پیش از این خبر بازنشستگی اش را اعلام کرده بود. وی در متن خداحافظی خود خطاب به همکارانش نوشت: ۳۶ سال قبل، زمانی که به ناسا پیوستم فکر می‌کردم تا وقتی شور و شوقم نسبت به کار باقی است، در اینجا می‌مانم و روزی که احساس کنم این اشتیاق در حال کم‌رنگ شدن است، آن را ترک خواهم کرد. حالا بعد از ۳۶ سال، نه تنها آن روز نیامده که هر آن‌چه باعث عشقم به کار و این مکان بوده، بیشتر هم شده است. با این وجود فکر می‌کنم اکنون زمان درستی برای این است که مشعل را به فرد دیگری بدهم.

کد خبر 329248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha