همشهری آنلاین: وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای نوروزی انجام شده از ۲۵ اسفند‌ماه تا ۱۲ فروردین‌ماه را اعلام کرد که براساس آن فرودگاه‌های کشور ۱۴ هزار و ۶۱۴ پرواز را میزبانی کرده‌اند.

سفر هوا

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در طول ایام تعطیلات نوروزی پروازهای داخلی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشدی 23.5 درصدی داشته است و پروازهای خارجی نیز سه درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس این اطلاعات در طول ایام نوروز فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و اهواز پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور را در بخش داخلی به خود اختصاص داده‌ است و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور لقب کرده است.

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای نوروزی در فاصله روزهای 25 اسفندماه تا 12 فروردین‌ماه را به تفکیک روزهای مختلف اعلام کرده که براساس آن روز ششم فروردین‌ماه با بیشترین آمار پرواز رکوردار این ایام بوده است.

در این روز فرودگاه‌های کشور 1045 پرواز را در خود جای دادند که در این آمار 628 پرواز مربوط به برنامه‌های داخلی و 417 پرواز مربوط به سفرهای خارجی می‌شود.

پس از آن روزهای28 اسفند‌ماه با 998 پرواز، 29 اسفند‌ماه با 959 پرواز، 27 اسفند‌ماه با 944 پرواز و 12 فروردین‌ماه با 899 پرواز قرار گرفته‌اند.

با توجه به این آمارها به نظر می‌رسد با نهایی شدن آمار تعداد پروازها در 13 فروردین‌ماه این روز نیز به عنوان آخرین روز از تعطیلات نوروزی به یکی از پرترافیک‌ترین روزهای تعطیلات نوروزی امسال بدل شود.

کد خبر 329172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha