همشهری آنلاین: سیدعلی‌اکبر ابراهیم‌زاده مرد اسکیتی، با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران، مسیر هشت هزار کیلومتری ‪ ۱۶‬استان کشور را با اسکیت طی می‌کند.

به گزارش ایرنا، این سفر با هدف تلاش برای به حقیقت رساندن اتحاد ملی و انسجام اسلامی، حمایت از انرژی هسته‌ای، اشاعه فرهنگ گردشگری و مبارزه با مواد مخدر، ترویج ورزش و برگزاری نمایشگاههای گردشگری انجام می‌شود.

مرد اسکیتی در مسیر هشت هزار کیلومتری خود که از استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود، مسیر استان‌های زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، قم و تهران را طی می‌کند.

این سفر با همت آکادمی اسکیت ایران و باشگاه ورزشی داماش ایرانیان و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تربیت بدنی و فدراسیون اسکیت برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی آکادمی اسکیت و مجری این سفر در نشست خبری این سفر به خبرنگاران گفت: مرد اسکیتی سفر خود را از ‪ ۱۴‬مهرماه جاری از شهر تبریز آغاز می‌کند و همزمان با ایام مبارک دهه فجر با ورود به تهران به سفر خود خاتمه خواهد داد.

بهنام همایونی افزود: مرد اسکیتی پس از ورود به هر استان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، به برپایی نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی در یکی از بناهای قدیمی آن استان اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در هر استان به مدت دو روز با حضور مرد اسکیتی و علاقه‌مندان به ورزش و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی برگزار می‌شود.

به گفته وی، همچنین مرد اسکیتی پس از حضور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، پرچم سبز حرم مطهر امام رضا(ع) را در ادامه مسیر به همراه داشته و در پایان سفر همزمان با ایام دهه فجر این پرچم را به تهران منتقل می‌کند.

وی گفت: توزیع بروشورهای گردشگری و انجمن حمایت از بیماری‌های خاص، شرکت در آیین‌های مختلف استان‌های مسیر، معرفی جاذبه‌های گردشگری هر استان به سایر استان‌های کشور، ورود نمادین به شهرهای مسیر با هدف توسعه و رونق گردشگری از اهداف اصلی این حرکت ورزشی است.

به گفته وی، این حرکت با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، تربیت بدنی، پلیس راه و مقامات مسئول استان‌های مسیر اجرا می‌شود. وی تصریح کرد: قصد داریم در جریان این سفر فیلم مستندی نیز از جاذبه های طبیعی ایران برای معرفی به جهانیان تهیه کنیم.

سیدعلی اکبر ابراهیم زاده مرد اسکیت باز نیز دراین نشست گفت: این سومین سفر اسکیتی است که با اهداف فرهنگی در داخل کشور انجام می‌دهم. به گفته وی، در طول این سفر دفتر بزرگی برای ثبت و یادداشت نظرات و درخواست‌های مردم در استان‌های مسیر برای انتقال به مسئولان همراه خواهم داشت.

وی افزود: این سفر می‌تواند زمینه مناسبی برای حمایت جدی مسئولان از ورزشکاران و بخش‌های خصوصی برای اجرای طرح‌های فرهنگی باشد. مرد اسکیتی گفت: سفر بعدی در این راستا طی مسیر ونیز تا پکن برای معرفی جاده ابریشم و تلاش برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی است.

به گفته وی، سفر دو هزار و ‪ ۷۵۰‬کیلومتری حرم تا حرم و سفر چهار هزار کیومتری نوار غربی کشور با اسکیت در سال گذشته انجام شد.

کد خبر 32914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز