همشهری آنلاین: جواد محجوب، جودوکار المپیکی ایران در مبارزه فینال علیرغم شایستگی از مارتین پک سوئدی شکست خورد و به مدال نقره و مقام دومی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

J.Mahjoob

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، مارتین پک 29 ساله با رنکینگ 9 دنیا 35 مدال رنگارنگ از جمله 14 مدال طلا، نقره و برنز رقابت‌های جایزه بزرگ را در کارنامه دارد.جواد محجوب با این مدال نقره و مقام دومی و کسب 180 امتیاز به نوعی گام بزرگی برای تثبیت جایگاه خود در رسیدن به المپیک برداشت.

این جودوکار در این دوره از مسابقات با چهار برد و یک شکست مقام نایب قهرمانی را به دست آورد.

محجوب در مبارزه اول سعیداف، حریف قدر تاجیکستانی را مغلوب کرده بود، در مبارزه دوم در رویارویی با بروداکوف از لیتوانی پیروز شد و در مرحله یک چهارم برابرقربانف ازبکستانی به برتری رسید. وي در چهارمین مبارزه خود مقابل "دی گویدا دومینکو" از ایتالیا که کاپ آزاد کازابلانکا 2016 و کاپ آزاد لیسبون 2014 را با دو مقام دومی سپری کرده بود، در مرحله نیمه نهایی به پیروزی رسید و فینالیست این رقابت‌ها شد.

رقابت‌های جودوی گرند پری تفلیس از 6 فروردین با حضور 431 جودوکار (261 جودوکار در بخش مردان و 170 جودوکار در بخش زنان) از 71 کشور آغاز شد.

سعید ملایی، نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم ایران در روز دوم مسابقات با شکست در مرحله دوم مقابل حریف یونانی از دور مسابقات کنار رفت.

سعید ملایی و جواد محجوب دو جودوکار ایرانی هستند که با قرار گرفتن در بین 22 نفر برتر رنکینگ اوزان خود جواز حضور در المپیک را به دست آورده‌اند، اما برای تثبیت جایگاه و حفظ این سهمیه باید همچنان امتیازات خود را افزایش دهند.

کد خبر 329128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha