جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی اورژانس کشور گفت: متاسفانه تا این لحظه ۳۵۱ نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به علت حوادث ترافیکی فوت کرده اند.

اورژانس

مجتبی خالدی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، وزارت بهداشت با 2 هزار و 185 پایگاه اورژانس که 833 مورد آن مربوط به پایگاه‌های شهری و بقیه مربوط به پایگاه‌های جاده‌ای بوده است، فعالیت خود را آغاز کرد.

  • تاکنون 117 هزار و 948 ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام شده است

وی افزود: تاکنون 117 هزار و 948 ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام شده است که حدود 25 هزار و 636 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده که 21 هزار و 411 مورد از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و سه هزار و 155 مورد در صحنه حادثه درمان شده‌اند.

خالدی گفت: همچنین از 92 هزار و 312 بیماری که اورژانس به آن‌ها خدمات ارائه کرده است،36 هزار و 641 مورد از بیماران قلبی تنفسی و داخلی بوده‌اند و به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده که متاسفانه دو هزار و 248 نفر از این بیماران فوت کرده‌اند.

وی افزود: تعداد 21 بالگرد اورژانس نیز 92 ماموریت انجام و نزدیک به 140 نفر از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

تاکنون استان‌های بزرگی از جمله تهران، فارس و استان‌های خراسان بیشترین آمار حوادث را در نوروز امسال داشته‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره حادثه‌خیزترین استان‌های کشور گفت: با وجود اینکه تا پایان تعطیلات زمان باقی است نمی‌توان استان خاصی را نام برد اما تاکنون استان‌های بزرگی از جمله تهران، فارس و استان‌های خراسان بیشترین آمار حوادث را در نوروز امسال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد حدود 25 درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی است افزود: رعایت قوانین می‌تواند تاثیرگذارترین عامل برای کاهش حوادث باشد چنانچه در دو روز گذشته با رعایت قوانین تعداد کشته‌ها که روزانه 34 تا 35 مورد بود، دیروز به 13 مورد کاهش یافت.

واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با 38 نفر مصدوم و یک کشته را می‌توان از جمله بدترین حوادث امسال نام برد.

خالدی همچنین درباره‌بدترین حادثه مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی در نوروز امسال گفت: واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با 38 نفر مصدوم و یک کشته را می‌توان از جمله بدترین حوادث امسال نام برد که به علت بی‌احتیاطی رانندگان عبوری نیز دو نفر از همکاران اورژانس از ناحیه پا مصدوم شدند.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین در ادامه فعالیت‌های اورژانس در نوروز امسال به پایگاههای سلامت مبادی ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و افزود: 298 ایستگاه سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات حوزه سلامت به هموطنانمان فعال است که تا این لحظه 38 هزار و 690 نفر به این ایستگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که سه هزار و 335 نفر با توجه به وخامت حالشان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کد خبر 329077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha