همشهری‌آنلاین: با وجود این‌که پنج شنبه پنجم فروردین، شعب بانک‌ها و برخی اداره‌ها باز بود، اما عملا از امروز شنبه هفتم فروردین ۹۵، تمام مراکز دولتی و مراکزی که به نوعی با مردم در ارتباط هستند کارشان را شروع کردند و جبن و جوش به ادراه‌ها بازگشت.

office

 دیروز، موج اول سفرهای نوروزی، با ترافیک سنگین در ورودی شهرهای بزرگ و خروجی شهرهای مسافرپذیر پایان یافت.

حالا همه با روحیه و نشاطی مضاعف سال 95 را آغاز می کنند.

البته برخی از هموطنان هم از امروز مسافرت‌های نوروزی خودشان را آغاز کرده‌اند.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، موج دوم سفرهای نوروزی سبب شده در روز گذشته و امروز ترافیک پرحجم‌تری در جاده‌های کشور داشته باشیم.

در کنار موج دوم سفرها ما شاهد بار برگشت مسافران دور اول سفرها به سمت کلانشهرها هستیم که این بار برگشت از بعد از ظهر دیروز شدت گرفت و احتمالاً تا ظهر امروز ادامه پیدا می کند.

پلیس راهور در همین‌باره خطاب به شهروندان تهرانی گفت: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج به چالوس نیمه سنگین است.

ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (از ابتدای محور تا تونل شماره 5 و از پل زنگوله تا سیاه بیشه) و هراز مسیر جنوب به شمال (از پلور تا آب اسک و محدوده های گزنک، تونل تکاور2 و سه راهی لاسم) نیمه سنگین اعلام شد.

البته سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی هم اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا روز گذشته- جمعه ششم فروردین ماه- در تصادف‌های جاده‌ای 230 نفر جان باختند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی با بیان این‌که وضعیت جوی و ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور عادی است، افزود: 40 درصد تصادف‌های جاده‌ای به دلیل واژگونی خودرو است که آن نیز به دلیل خستگی، تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم توجه به جلو، صحبت با تلفن همراه، صحبت با سرنشینان خودرو و خوردن و آشامیدن گزارش شده است.

او با بیان اینکه عدد 40 درصد رقم بالایی است، گفت: مابقی علل تصادف‌ها در جاده‌های دو طرفه به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز و در قالب تصادف رخ به رخ بوده است.

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی به رانندگان توصیه کرد در طول سفر سرعت مطمئنه و فاصله طولی خودروی خود را با خودروهای دیگر رعایت کرده و در صورت خستگی از رانندگی پرهیز کنند.

کد خبر 328789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha