پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد ترکیه با عنوان اینکه صنعت گردشگری ترکیه در سال گذشته میلادی از گردشگران ایرانی ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار سود برده است برای ادامه سفر گردشگران ایرانی به کشورش ابراز امیدواری کرد.

ترکیره

به گزارش ایرنا، مصطفی الیتاش وزیر اقتصاد ترکیه این مطلب را در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوالی در باره تاثیر ناآرامی‌ها و اختلافات بین ترکیه و روسیه به اقتصاد و صنعت گردشگری ترکیه ابراز امیدواری کرد که تجارت روسیه با ترکیه از سرگرفته شده و مناسبات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در دوران پسا تحریم توسعه بیشتری یابد.

وزیر اقتصاد ترکیه گفت: امیدوارم سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته باشد، در سال گذشته میلادی حدود 1 میلیون و 750 میلیون ایرانی به ترکیه سفر کردند که معادل 1 میلیارد و 750 میلیون دلار در آمد ارزی برای ترکیه داشته است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان مقامات دو کشور ایران و ترکیه برای توسعه همکاریهای تجاری، اقتصادی اضافه کرد: ایران کشور بزرگی با 80 میلیون جمعیت است که حدود 80 میلیارد دلار صادرات و 80 میلیارد دلار واردات دارد و ترکیه امیدوار به توسعه روابط است.

وی با اشاره به کاهش سفر گردشگران روسی به ترکیه و کاهش حجم تجارت ترکیه با روسیه در پی سقوط یک فروند جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، افزود: ترکیه تلاش دارد که با برقراری ارتباط با بازارهای آفریقا، جنوب آمریکا، چین ، هندوستان و ژاپن این کمبودها را رفع کند.

با تشدید ناآرامیها و در پی انفجارهای تروریستی در آنکارا و استانبول صنعت گردشگری در ترکیه خدشه دار شده و به گفته اتحادیه هتلداران ترکیه، ظرفیت هتل‌های این کشور در حدود 50 در صد خالی است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به دنبال حمله انتحاری اخیر در استانبول که موجب کشته شدن یک ایرانی و زخمی شدن سه تن دیگر در این شهر شد، در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست از تردد در اماکن پرتردد این کشور خودداری کنند.

کد خبر 328725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha