همشهری آنلاین: نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد که در پی حملات مرگبار اخیر در بروکسل، این کشور دیگر ۷ هزار آواره جنگی را که پیش از این طی مذاکرات با اتحادیه اروپا با پذیرش آنها موافقت کرده بود، نخواهد پذیرفت.

مهاجران

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری یورونیوز،‌ بیتا سیدلو، نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد که «هیچ‌گونه احتمالی برای ورود آوارگان به لهستان» پس از حملات مرگبار اخیر بروکسل وجود ندارد.

یک شبکه خبری لهستان اعلام کرد که این کشور قرار بود امسال 400 آواره جنگی را بپذیرد و بقیه آوارگان نیز طی سه سال آینده وارد این کشور شوند.

سال گذشته هزاران تن از مردم لهستان با حضور در شبکه‌های اجتماعی و ریختن به خیابان‌ها مخالفت خود را با ورود آوارگان به این کشور نشان دادند. این اعتراضات از سوی جنبش‌های ملی‌گرای راست افراطی این کشور مانند کمپ رادیکال ملی صورت گرفته بود.

در ماه اکتبر آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان اعلام کرد که این کشور باید گام‌هایی را برای حفاظت شهروندان خود در مقابل آوارگان که بیماری‌های همه‌گیری ایجاد می‌کنند، بردارند.

لهستان پیش از این نسبت به پذیرش آوارگان هیچ‌گونه تمایلی نداشته اما در نهایت پس از مذاکره با اتحادیه اروپا موافقت کرد تا بیش از پنج هزار از 120 هزار آواره جنگی را بپذیرد.

کد خبر 328722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha