همشهری آنلاین: رضا ضراب، فعال اقتصادی به اتهام توطئه برای ارسال صدها میلیون دلار در معاملات مالی برای دولت ایران و دیگر کشورها به منظور دور زدن تحریم‌های ایالات متحده در فلوریدا دستگیر شد.

رضا ضراب

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های ایالات متحده اعلام کردند رضا ضراب، ایرانی 33 ساله و فعال اقتصادی در ترکیه به همراه کارمندانش کاملیا جمشیدی و حسین نجف‌زاده، متصدی یکی از صرافی‌های بانک ملت در کیفرخواستی که از سوی دادگاه فدرال منهتن تنظیم شده، متهم شده بودند.

ضراب در روز شنبه در میامی دستگیر شد و در روز دوشنبه در دادگاه فدرال آن منطقه حضور یافت و قاضی دادگاه دستور بازداشت او را صادر کرد اما جمشیدی و نجف‌زاده بازداشت نشده‌اند.

رضا ضراب در گذشته نیز خبرساز شده بود. او در تحقیقات فساد پر سر و صدا در ترکیه به مدت دو ماه در ترکیه بازداشت شده بود.

طبق کیفر خواست ایالات متحده، ضراب شهروند تابعیت دوگانه ترکیه و ایران و مالک و متصدی شبکه‌ای از شرکت‌ها در ترکیه و امارات متحده عربی از جمله رویال هولدینگ است.

این کیفرخواست می‌افزاید ضراب، جمشیدی و نجف‌زاده از طریق انجام معاملات پنهانی سودمند برای دولت و شرکت‌های ایرانی در توطئه خنثی کردن تحریم‌های علیه ایران شرکت داشتند.

دادستان‌ها اعلام کردند: بین سال‌های 2010 تا 2015 این سه تن به افراد ایرانی و شرکت‌ها از جمله بانک ملت کمک کردند تا از طریق معاملات مالی پنهانی از طریق شرکت‌های ترکیه‌ای و اماراتی تحریم‌های ایالات متحده را دور بزنند.

این کیفر خواست رضا ضراب، جمشیدی 29 ساله و نجف‌زاده 65 ساله را به مشارکت در توطئه فریب ایالات متحده، نقض سند اختیارات ضروری اقتصادی بین‌المللی، فساد بانکی و پولشویی متهم کرده است.

وکیل رضا ضراب درباره این پرونده موکلش هنوز اظهار نظری نکرده است.

کد خبر 328652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha