همشهری آنلاین: عفو بین الملل سران اتحادیه اروپا را به «موضعگیری مبهم» درباره توافق با ترکیه برای بازگرداندن پناهجویان به خاک ترکیه، متهم کرد.

 انتقاد عفو بین الملل از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان

به گزارش پرس تی وی، در بیانیه این سازمان طرفدار حقوق بشر آمده است این توافقنامه نتوانست «اراده مصمم اتحادیه اروپا را برای پشت کردن به بحران جهانی پناهجویان» پنهان نماید.

جان الحسین، مدیرعفو بین الملل بخش اروپا و آسیای مرکزی گفت قول های اتحادیه اروپا برای پایبندی به قوانین بین المللی «قرص سیانور آغشته به شکر است که قانون حمایت از پناهجویان اتحادیه اروپا محکوم به بلعیدن آن است.»

وی افزود: «رعایت و احترام به قوانین بین المللی مرتبط با حقوق پناهجویان با بازگرداندن پناهجویان به خاک ترکیه در تناقض کامل است. ترکیه کشوری امن برای پناهجویان نیست و این توافق کاملا غیرقانونی و غیراخلاقی است.»

ورود پناهجویان به جزیره لسبوس در یونان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اتحادیه اروپا و ترکیه روز جمعه در بروکسل، بر سر ممانعت از ورود پناهجویان به خاک اروپا از طریق ترکیه توافق کردند.

بر اساس این توافقنامه، آنکارا متعهد شد تا تمامی پناهجویانی که در خاک یونان مستقر هستند را به ترکیه بازگرداند و در مقابل اتحادیه اروپا پناهجویان را بطور مستقیم از ترکیه خواهد پذیرفت.

با امضای این توافقنامه ترکیه برای میزبانی و ایجاد تسهیلات بمنظور نگهداری پناهجویان، سه میلیارد یورو از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2018 دریافت خواهد کرد.

 

کد خبر 328543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha