فهیمه پناه‌آذر: شاید بتوان نوروز۹۵ را از نظر تنوع مضامین فیلم‌ها یکی از خاص‌ترین اکران‌های چند سال اخیر دانست؛ اتفاقی که البته به مذاق برخی خوش نیامده و گروهی معتقدند سینمای ایران نباید بهترین گزینه‌های خود را در سبد اکران نوروز بچیند و از دیگر مناسبت‌های مهم غافل شود.

سینما

به‌گزارش همشهري، اكران نوروز95 از صبح امروز كليد خورده و سينمادوستان مي‌توانند به تماشاي فيلم‌هاي مورد علاقه خود بنشينند؛ از «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا با مايه‌هاي پررنگ سياسي و اجتماعي گرفته تا طنز نه‌چندان فاخر «من‌سالوادور نيستم» منوچهر هادي كه همه بار طنازي آن طبق معمول روي دوش رضا عطاران سنگيني مي‌كند. «50كيلو آلبالو» ماني حقيقي هم هندوانه دربسته اكران است كه بدون ديده‌شدن در جشنواره، راهي پرده مي‌شود.

در ميان 5فيلم تازه اكران، شايد جدي‌ترين رقيب باديگارد را بتوان «ابد و يك روز» سعيد روستايي دانست؛ فيلمساز 26ساله كه با نخستين تجربه سينمايي خود پديده جشنواره سي‌وچهارم لقب گرفت، اين روزها با حضور در رسانه‌هاي مختلف از سختي‌ها و شيريني‌هاي تجربه اول خود مي‌گويد. ابد و يك روز به‌احتمال فراوان گيشه‌اي خوب خواهد داشت و يك فروش رؤيايي را به انبوه سيمرغ‌هاي خود پيوند مي‌زند.

«كفش‌هايم كو؟» درام خانوادگي كيومرث پوراحمد و تا حدودي بازگشت او به دوران «شب يلدا» و «خواهران غريب» است. گرچه به‌نظر نمي‌رسد در اكران نوروز بتواند در مقابل رقيبان سرسخت خود پيروز شود. هومن سيدي هم «خشم و هياهو» را روي پرده دارد كه قطعا موضوع خاص و جنجالي آن تناسبي با روزهاي شاد آغاز سال ندارد اما مي‌تواند علاقه‌مندان سينماي فيلمساز جوان و ماجراجو را راضي كند.

  • نگاه منتقد

آنتونيا شركا با اشاره به تنوع مضامين اكران نوروزي95 به همشهري مي‌گويد: «امسال فيلم‌هاي مناسبي براي اكران درنظر گرفته شده و سال سينماي ايران با اكراني خوب آغاز مي‌شود. از ميان 6فيلم نوروزي، به‌نظرم ابد و يك روز و باديگارد علاوه بر جلب نظر تماشاگران، فروشي بالا خواهند داشت. 50كيلو آلبالو هم فيلمي ديدني به‌نظر مي‌رسد و عطاران گيشه من سالوادور نيستم را تضمين مي‌كند. خشم و هياهو و كفش‌هايم كو؟ هم براي جلب نظر تماشاگران خود تلاش مي‌كنند.»

  • تثبيت نسبي قيمت بليت

به پيشنهاد شوراي صنفي نمايش و موافقت سازمان سينمايي، مقرر شد غير از سينماهاي مدرن در سراسر ايران، ديگر سينماها براي سال آينده افزايش قيمت بليت نداشته باشند. سينماهاي مدرن روزهاي پنجشنبه و جمعه بليت 10هزار توماني مي‌فروشند و در روزهاي عادي قيمت بليت 8هزار تومان است. قيمت بليت سينماهاي ممتاز (پايان هفته
7 و روزهاي عادي 6هزار تومان) و درجه يك (پايان هفته6 و روزهاي عادي 5هزار تومان) نسبت به گذشته تغيير نمي‌كند و سه‌شنبه‌ها هم بليت همه سينماها نيم‌بهاست.

  • بليت‌فروشي خانم بازيگر

اكران «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا از امروز در 50سينماي سراسر ايران آغاز مي‌شود و قرار است فيلم در 350شهرستان بدون سينما هم به نمايش درآيد. از سوي ديگر، مريلا زارعي بازيگر باديگارد در 3روز آخر سال به پرديس كورش مي‌رود و با حضور در گيشه، به علاقه‌مندان بليت مي‌فروشد. بازيگر تحسين‌شده سينما روزهاي پنجشنبه تا شنبه 27تا 29اسفند از ساعت17 در گيشه پرديس كورش حضور دارد و با تماشاگران باديگارد از نزديك ديدار مي‌كند.

کد خبر 328373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha