این روزها صدای گاه و بی‌گاه انفجار ترقه، آرامش شهر را بر هم زده است. همه از خطرناک بودن ترقه‌ها صحبت می‌کنند و اخبار هولناکی که درباره انفجارهای مهیب ترقه شنیده‌اند اما انگار این حوادث تلخ را پایانی نیست.

انفجار ترقه

طي 2روز گذشته يكي ديگر از حادثه‌ديدگان انفجار اسلامشهر جان خود را از دست داد، نوجواني در قزوين به‌دليل انفجار ترقه كشته شد و پسري 12ساله به‌دليلي مشابه دستانش قطع شد و... به اينها حوادث ديگري را كه آتش‌نشانان با حضور بموقع از وقوع آنها جلوگيري كردند را هم اضافه كنيد. حوادثي مثل كشف نارنجك‌هاي يك كيلويي در جواديه. اگر شما هم تاكنون خطرات شب چهارشنبه آخر سال را جدي نمي‌گرفتيد خواندن اين گزارش باعث مي‌شود تا بيشتر از قبل هوشيار باشيد.

ساعت 21:50جمعه شب به آتش‌نشانان پايتخت خبر رسيد انفجار ترقه بار ديگر حادثه ساز شده است. محل حادثه ساختماني 2طبقه در منطقه جواديه بود كه انفجار نارنجك بخش‌هايي از آنجا را تخريب كرده بود. شواهد نشان مي‌داد پسري 15ساله همراه با مردي 30ساله سرگرم ساخت ترقه بودند كه اين انفجار رخ داد. انفجار به حدي شديد بود كه اين دو نفر از ناحيه دست و صورت دچار سوختگي شديدي شده بودند. از طرفي آتش‌نشانان وقتي وارد محل حادثه شدند حدود 30نارنجك دستي كه هر كدام دست‌كم يك كيلوگرم وزن داشت همراه با 40نارنجك كوچك‌تر كه در يك كمد نگهداري مي‌شد كشف كردند. معلوم نبود اين افراد نارنجك‌هاي يك كيلويي را براي چه‌كاري درست كرده بودند اما به گفته كارشناسان آتش‌نشاني قدرت تخريب چنين نارنجك‌هايي بسيار بالاست.

  • مرگ نوجوان 17ساله در قزوين

يك روز پيش از اين حادثه، حادثه تلخ ديگري در قزوين اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه 2پسر نوجوان در پشت بام خانه‌شان مشغول ساختن ترقه بودند اما به‌دليل انفجار مواد محترقه هر دو دچار سوختگي 70درصدي در ناحيه سر، صورت و پاها شدند. با اينكه هر دو مصدوم به بيمارستان منتقل شدند اما شدت حادثه به حدي بود كه شامگاه جمعه يكي از آنها كه 17سال داشت جان خود را از دست داد.

  • قطع دستان پسر 12ساله

انفجارهاي حادثه ساز مواد محترقه فقط به چند شهر محدود نمي‌شود. از كرمانشاه خبر مي‌رسد كه دست‌هاي پسري 12ساله به‌دليل انفجار مواد محترقه قطع شد. اين حادثه در يكي از خانه‌هاي منطقه حافظيه كرمانشاه رخ داد و پسر نوجوان زماني كه دور از چشم والدينش در حال ساخت مواد محترقه بود، دچار حادثه شد و به‌علت شدت سوختگي، پزشكان مجبور شدند 2 دست او را قطع كنند.

حادثه ديگري كه اين بار جنوب پايتخت را به لرزه درآورد با انفجار مقدار زيادي مواد محترقه در خانه‌اي در منطقه مرتضي‌گرد رخ داد. اين انفجار ساعت 1:47بامداد ديروز در خانه‌اي كه بخش‌هايي از آن به محلي براي توليد و نگهداري نارنجك‌هاي دستي تبديل شده بود اتفاق افتاد.

هنگام انفجار 4 نفر در اين خانه حضور داشتند كه همگي به‌شدت دچار مصدوميت و به بيمارستان منتقل شدند.
در همين حال خبر مي‌رسيد تعداد قربانيان انفجار مرگبار ترقه در اسلامشهر به 3نفر رسيده است. اين حادثه عصر چهارشنبه گذشته در ساختماني در منطقه قاسم آباد اسلامشهر اتفاق افتاد و 7نفر به‌دليل انفجار 25كيلوگرم مواد محترقه دچار حادثه شدند. يكي از اين افراد در دم جان خود را از دست داد و يك روز بعد دومين نفر نيز جان باخت و 3 روز بعد از اين حادثه هولناك سومين مجروح نيز روي تخت بيمارستان جان خود را از دست داد تا شمار قربانيان اين حادثه به 3نفر برسد.

کد خبر 328131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha