فرمانده نیروی انتظامی با هشدار به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه و رانندگان متخلف خودروها گفت: پلیس با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد محترقه به‌شدت برخورد می‌کند و خودروی رانندگان متخلف در ‌چهارشنبه آخر سال نیز تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

سردار حسين اشتري گفت: با افرادي كه مواد محترقه آسيب‌زا توليد و توزيع كنند طبق قانون برخورد مي‌شود، افزون بر آن با افرادي كه بخواهند در‌چهارشنبه آخر سال آسايش و آرامش مردم را سلب كنند برخورد مي‌كنيم. عمل اين افراد طبق قانون جرم محسوب شده و با هماهنگي مقامات قضايي برخورد لازم انجام خواهد شد. وي درباره رفتار پر خطر برخي رانندگان خودروها ضمن تذكر جدي به آنها افزود: خودروهايي كه براي شهروندان ايجاد مزاحمت كرده و با انسداد مسير موجبات سلب آسايش مردم را فراهم كنند، با دستور مقام قضايي توقيف شده و تا پس از تعطيلات نوروز در پاركينگ خواهند ماند.

  • تخلف۳هزار راننده؛ عامل مرگ ۱۴هزار نفر

رئيس پليس راهور ناجا نيز در اين همايش از مرگ ۱۴هزار نفر از هموطنان طي 10ماهه فروردين تا پايان دي‌ماه امسال بر اثر تخلف ۳هزار نفر خبر داد و گفت:«73درصد اين تلفات در جاده‌هاي كشور رخ داده و مابقي در شهرها به وقوع پيوسته‌اند و از اين ميان 22درصد فوت‌شدگان سوانح ترافيكي را عابرين پياده، 23درصد موتورسيكلت‌سواران و مابقي اين افراد را سرنشينان وسايل نقليه تشكيل مي‌دهند.»

  • شماره‌گذاري 3نوع اتوبوس

در اين همايش معاون فني، مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهورهم با اشاره به ازسرگيري شماره‌گذاري 3مدل از اتوبوس‌هاي ساخت شركت اسكانيا گفت:«از ديروز شماره‌گذاري اتوبوس‌هاي اسكانيا مدل برون‌شهري «درسا» و «مارال» و درون‌شهري «آرين» پس از طي مراحل قانوني و اخذ تأييديه‌هاي لازم از سازمان‌هاي محيط‌زيست و استاندارد ملي ايران از سر گرفته شده‌است.» به گفته سرهنگ رستمي، با توجه به حادثه‌ساز بودن مدل 4212كلاسيك، توليد اين اتوبوس همچنان متوقف است و شماره‌گذاري نمي‌شود. وي با هشدار نسبت به ورود برخي خودرو‌هاي خارجي با استاندارد پايين‌تر از يورو5 اينگونه توضيح داد: «قرار بود از اول سال‌جاري خودروهاي وارداتي داراي حداقل استاندارد يورو 5باشند ولي بررسي‌هاي مشترك پليس، سازمان‌هاي استاندارد و محيط‌زيست از خودرو‌هاي واردشده، ابهاماتي را در اين زمينه به‌وجود آورده كه به‌نظر مي‌رسد برخي خودروها با استانداردي پايين‌تر از يورو 5به كشور وارد شده‌اند. پس هشدار جدي مي‌دهيم كه درصورت محرزشدن اين موضوع با متخلفان برخورد مي‌كنيم.»

کد خبر 327414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha