یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: این سازمان متولی مستقیم ایجاد یک حریم مشخص برای تئاترشهر نیست اما برای هر اقدام و همکاری آمادگی داریم.

نمایش

به گزارش ایسنا، در شب‌های باقی مانده به سال نو محوطه اطراف تئاترشهر از تردد و ازدحام بیش از حد دست‌فروشان و خریدارانی که پای بساط آن‌ها می‌ایستند در امان نبوده و همین موضوع که البته صدای مغازه‌داران خیابان ولیعصر (عج) را هم درآورد، باعث گله‌مندی و انتقاد هنرمندانی شد که در سالن‌های تئاترشهر نمایشی را به صحنه می‌بردند.

تعدای از این هنرمندان از نبود فضایی امن و فرهنگی در محوطه تئاترشهر انتقاد کردند و مدیر این مجموعه هم بر ضرورت احیای حریم تئاترشهر تاکید کرد.

پریسا مقتدی خبر داد که در این‌باره با رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران (علیزاده) و احمد مسجدجامعی و مهدی چمران در دیدارهایی که از تئاتر شهر داشتند، صحبت شده و علاوه بر تاکید بر ضرورت پیگیری نابسامانی‌ها، آن‌ها موافقت شفاهی داشتند که حریم تئاترشهر احیا شود.

دراین راستا،‌ عیسی علیزاده رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: درخصوص تئاترشهر چند موضوع وجود دارد که به سازمان زیباسازی مربوط می‌شود؛ نخست اینکه برای این مکان به عنوان یک بنای تاریخی که در محور خیابان انقلاب هم قرار دارد باید نورپردازی انجام شود که براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت فنی وزارت ارشاد و طبق مکانیزم‌هایی که وجود داشت، اقدام شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که تئاترشهر در دست تعمیر بوده قرار بر این بود که به محض تمام شدن تعمیرات، نورپردازی آغاز شود و ما امیدوار بودیم که از نوروز یا اواخر فروردین این کار اجرایی شود.

علیزاده با اشاره به قول‌های مساعدی که برای فراهم شدن شرایط جهت انجام این کار داده شده است، افزود: ‌مسئله دیگری که درباره این بنا وجود دارد، به اطراف تئاترشهر مربوط است که برای فضاسازی و برگزاری برنامه‌های هنری براساس رسالت این سازمان اقدام کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از برنامه‌های جنبی که در محوطه تئاترشهر برگزار می‌شود مورد انتقاد برخی هنرمندان است، گفت: آنچه در اینجا انجام می‌دهیم یکسری کارهای محیطی موقت و سبک است که برای مخاطبان این منطقه برپا می‌شود، چرا که ما مخاطب پارک دانشجو را شهروند می‌دانیم نه هنرمند و بسیاری از کسانی که در پارک دانشجو تردد می‌کنند، شهروندان گذری هستند و برنامه‌هایی که اجرا می‌شود هم برگرفته از محیط است.

علیزاده درباره احیای حریم تئاترشهر نیز بیان کرد: در این‌باره با مسئولان تئاترشهر به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌ایم، ‌اما تصمیم برای اجرایی کردن این اتفاق برعهده سازمان زیباسازی نیست چون تئاترشهر در پارک دانشجو واقع شده و متولی چنین کاری سازمان پارک‌ها و بوستان‌ها است. با این حال آمادگی داریم که در صورت اجرایی شدن احیا یا تعیین یک حریم برای تئاترشهر همکاری لازم را با ارائه طرح یا مورد دیگر انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه اگر بحثی هم درباره خود بنای تئاترشهر باشد باید از طرف سازمان میراث فرهنگی دنبال شود که ارتباط و تعامل خوبی هم این دو سازمان با هم دارند، ادامه داد: مدیر مجموعه تئاترشهر پیشنهادی برای حریم تئارشهر مطرح کرده بودند که البته من کارشناس این قضیه نیستم که بگویم این کار خوب است یا بد، ‌اما با توجه به جایگاه تاریخی و فرهنگی این بنا که محل حضور و کار هنرمندان نیز هست، موضوع قطعا قابل بررسی خواهد بود. ضمن اینکه در رابطه با حضور افرادی که آسیب‌هایی اجتماعی را ممکن است ایجاد کنند معتقدم اگر مراتب به اطلاع مسئولان کلان در نیروی انتظامی برسد پیگیری لازم انجام می‌شود، ‌چون آن‌ها به اهمیت بنا و شخصیت‌هایی که در اینجا تردد می‌کند، واقف هستند.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته پس از اعتراض جمع زیادی از مغازه‌داران محدوده چهارراه ولیعصر(عج) نسبت به فعالیت دست‌فروشان، تعدای از هنرمندان هم از نابسامانی و شلوغی و در مواردی ناامنی‌هایی که در محوطه تئاترشهر وجود دارد، انتقاداتی را مطرح کردند.

کد خبر 328077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha