همشهری آنلاین: حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شب شهادت، حضرت فاطمه زهرا (س)، مملو از زائر شد

امام رضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اگرچه قرن‌ها از غروب آفتاب عفاف و ایمان می‌گذرد امّا هزاران دلداده که در جستجوی مزار پنهان اوبند، و  به میهمانی شمس الشموس می‌آیند تا دل دردناک خود را در حرم فرزند ام الائمه (س) تسکین دهند.

هموطنانی از اقصی نقاط کشور و همچنین مردم مشهد، دسته دسته خود را به بارگاه منور امام رضا (ع) می‌رسانند تا به ضریح آن حضرت دخیل بندند و با سوگواری و عزاداری، عشق و دلدادگی و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) ابراز کنند.

یکشنبه همزمان با نماز ظهر و عصر، مراسم سوگواری دخت نبی اسلام (ص) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی و مداحی احمد واعظی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ایام فاطمیه روزانه 16 حلقه معرفت و جوانه‌های معرفت در اماکن زیارتی حرم مطهر رضوی در حال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ادامه داد: در این نشست‌ها موضوعات مختلفی چون عظمت و شأن حضرت زهرا(س)، الگو بودن حضرت صدیقه طاهره (س)، عبادت و تسلیم خدا بودن، تبیین عرصه ورود زن در اجتماع، دیدگاه اسلام در زمینه جایگاه زن و مرد و معرفی ویژگی های ولایتمداری از دیدگاه حضرت زهرا(س) تبیین می‌‌شود.

وی افزود: دو جلسه از این حلقه‌های معرفت با نام جوانه‌های معرفت در حاشیه حلقه های معرفت خواهران برگزار می‌شود تا بانوانی که قصد دارند در این حلقه ها شرکت کنند، بتوانند بهره بیشتری را ببرند.

حلقه معرفت ویژه خواهران در دو نوبت در رواق‌های دارالاجابه و دارالحجه برگزار می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی هم گفت: در ایام فاطمیه، چهار برنامه پرسمان دینی ویژه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیان فضائل حضرت زهرا (س) از زبان ائمه معصومین(ع)، بررسی آیات در فضیلت حضرت زهرا(س)، تربیت فرزند از منظر حضرت فاطمه (س) و خدامحوری در سیره حضرت زهرا (س) از موضوعات این پرسمان های دینی است.

وی زمان برگزاری این جلسات را شنبه تا سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا اعلام و گفت: سلسله جلسات پرسمان دینی ویژه زائران و گروه های زیارتی در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

کد خبر 328042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha