چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت:تمهیدات لازم برای استقبال باشکوه مردم متدین و انقلابی قم از پنج شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این استان فراهم شده است.

 احمد حسینی

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار احمد حسینی با اعلام این خبر اظهارکرد: استان قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، میزبان شهدای گمنام است که در صدا و سیمای استان قم، لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) و شهر کهک به خاک سپرده می شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آیین تشییع به طور متمرکز، راس ساعت 9 صبح روز یکشنبه 23 اسفندماه جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، با انجام آیین باشکوه وداع، تجلیل، طواف و قرائت نماز توسط آیت الله نوری همدانی در حرم حضرت معصومه(س) آغاز می شود.

آیین تشییع پنج شهید گمنام دفاع مقدس از مسیر خیابان های آیت الله نجفی(ارم)، شهدا و بلوار امین تا صدا و سیمای مرکز قم ادامه می‌یابد، سپس پیکرهای مطهر دو شهید به شهر کهک و یک شهید نیز به محل لشکر عملیاتی واقع در کیلومتر 15 جاده قدیم قم - کاشان منتقل می‌شود.

حسینی با اشاره به مشخصات اعلام شده از سوی مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی، بیان کرد: دو شهید گمنام 22 و 30 ساله مربوط به تک دشمن در منطقه فاو و عملیات محرم سال 61 در منطقه شرهانی هستند که در صدا و سیما به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: شهدای گمنام شهر کهک نیز 19 و 20 ساله مربوط به عملیات محرم در زبیدات و عملیات خیبر در جزیره مجنون در سال 62 هستند و شهید بزرگواری که در لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) به خاک سپرده می‌شود نیز رزمنده جوان 23 ساله است که پیکر مطهر وی در منطقه عملیاتی خیبر در جزیره مجنون تفحص شده است.

وی با اشاره به تمهید مقدمات استقبال باشکوه از دو شهید گمنام در شهر کهک، گفت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد استقبال در شهر کهک، شهدای گمنام تا محل آستان مقدس امامزاده کهک تشییع و در تپه نورالشهدا و بوستان فرهنگی زیارتی شهدای گمنام در مجاورت حرم امامزاده خاکسپاری می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با تشکر از دستگاه ها، نهادها و مراکزی که از یک ماه قبل در حال انجام مقدمات برگزاری آیین تشییع شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) هستند، بیان داشت: شایسته است مسئولان، مردم و هیئت‌های مذهبی استان با حضور پرشور در مراسم تشییع، از مقام رفیع این لاله‌های فاطمی به خوبی تجلیل و قدرشناسی کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) مظلومانه از حریم ولایت دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید، شهدا نیز به تأسی از آن حضرت، جان خود را مظلومانه و غریبانه در راه حفظ اسلام و دفاع از ولایت تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام قبلی قرار بود دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز در شهر جعفریه خاکسپاری شوند، اما با توجه به لزوم هماهنگی های بیشتر، این امر به مراحل بعدی موکول شد.

به گفته حسینی، با احتساب آمار شهدای اخیر، تعداد کل شهدای گمنام استان به 54 شهید در 24 زیارتگاه می‌رسد.

کد خبر 327805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha