همشهری آنلاین: مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان هرمزگان با بیان اینکه اتوبوس‌های جاده‌ای از امنیت لازم برای اعتماد مردم به انجام سفرهایشان برخوردار هستند، تاکید کرد که مردم به جای وسایل نقلیه شخصی از اتوبوس‌های حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنند.

اتوبوس

علیرضا مجرد درباره وضعیت ایمنی جاده‌‎های کشور اظهار کرد: در طی چندسال اخیر با تدابیر دولت و وزارت راه و شهرسازی، عریض سازی جاده‌ها پیشرفت خوبی دارد. هنوز هم در برخی استان‌ها چهارباند شدن جاده‌ها در دستور کار است که همین موضوع ضریب ایمنی جاده‌ها را افزایش داده است.

وی ادامه داد: تنها نکته ای که در جاده ها وجود دارد بحث توزیع‌های سفرهای جاده‌ای است. گاهی در یک جاده مثل مسیرهای شمال آنقدر ترافیک است که مسافران نصف یک روز یا بیشتر در ترافیک می‌مانند. این در حالیست که اگر مردم با اعتماد به وسایل حمل و نقل جاده‌ای سفر کنند، شاهد ترافیک کمتری در جاده‌ها و كاهش تلفات خواهيم بود. ضمن اینکه سلامت و ایمنی جاده‌ها هم با کاهش ترافیک چندبرابر می‌شود.

مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه استان سیستان و بلوچستان درباره کاهش میزان تصادفات جاده‌ای به چند نکته اشاره و تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری برای ایمنی و امنیت تمام وسایط نقلیه عمومی برنامه ریزی می‌کنند. لازم به ذکر است که پیش از صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای وسایل حمل و نقل مسافر و بار، ابتدا برای رانندگان کارت هوشمند سلامت و برای سایر خودروها تاییدیه مراکز معاینه صادر می‌شود.

مجرد ادامه داد: تا زمانی که وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی متصل باشند معاینات فنی و صدور صورت وضعیت ادامه دارد اما با قطع ارتباط، این وسایل اجازه حرکت ندارند.

وی گفت: هر شرکت اتوبوس مسافربری دارای یک مدیر فنی است که پیش از شروع سفر تمام معاینات فنی از سیستم‌های هوشمند اتوبوس‌های حمل و نقل مسافر را چک می‌کند. پیش از سفر، تمام جزئیاتی که باید برای تکمیل ایمنی مسافر و اتوبوس در جاده وجود داشته باشد توسط مدیران فنی کنترل می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در برخی موارد خطاهایی در سیستم‌های اتوبوس‌ها رخ می‌دهد تنها و تنها به دلیل خطاهای انسانی است که البته باید کاهش و براي حذف این اشکالات برنامه ریزی‌های فنی صورت گیرد.

کد خبر 327695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha