سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه الشرق الاوسط در خبری به نقل از سفیر جیبوتی در ریاض نوشت که مقامات کشورش منتظر امضای توافقنامه‌ای با عربستان سعودی برای ایجاد پایگاه نظامی این کشور در خاک جیبوتی هستند.

جیبوتی عربستان

به گزارش ايرنا، بر اساس این خبر، "ضیاء‌الدین بامخرمه" با استقبال از این اقدام سعودی‌ها افزود: با توجه به اینکه روابط دو کشور بطور بی‌سابقه‌ای در زمینه‌های مختلف امنیتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی رو به گسترش است این توافقنامه در آینده‌ای نزدیک بین دو کشور به امضا خواهد رسید.
وی گفت: در صورت امضای این توافقنامه هر دو کشور در همه زمینه‌های نظامی اعم از زمینی، دریایی و هوایی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
سفیر جیبوتی در ریاض سفر اخیر اسماعیل عمرجیله رئیس جمهوری جیبوتی به عربستان و دیدارش با ملک سلمان را در رشد و توسعه روابط بین دو کشور مهم و مثبت توصیف کرد.

روزنامه الشرق الاوسط افزود: پایگاه نظامی عربستان تنها پایگاه نظامی نیست که در غرب خلیج باب المندب ایجاد می‌شود بلکه پایگاه‌های دیگری از کشور فرانسه و نیز آمریکا با چهار هزار سرباز در آنجا وجود دارد.

جیبوتی

براساس این خبر، هیات دولت عربستان ديروز (دوشنبه 17 اسفند) به شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور اجازه داد تا با مقامات جیبوتی درباره امضای توافقنامه همکاری نظامی گفت‌وگو کند.

این روزنامه به نقل از برخی گزارش‌های خبری می‌نویسد، عربستان قبلا این پایگاه را در جیبوتی ایجاد کرده و حتی پنج قایق نظامی سریع‌السیر نیز به این کشور ارسال کرده تا بر عملیات بازرسی و نظارت بر کشتی‌هایی که در آب‌های جیبوتی رفت‌وآمد می‌کنند، نظارت دارشته باشند.

کد خبر 327639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha