سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایانه‌های شرکت اپل برای اولین‌بار قربانی باج‌‌گیری هکرها شده‌است: نوعی بد‌افزار با هدف گرفتن رایانه‌های مک فایل‌های درون رایانه‌ها را قفل کرده و در ازای آزاد‌سازی آنها درخواست پول می‌کند.

اپل

براساس گزارش BBC، در اين حمله كه كاربران رايانه‌هاي مك هدف آن قرار گرفته‌اند، بد‌افزاري به نام KeRengers خود را درون نسخه‌اي از BitTorrent به نام Transmission پنهان كرده‌ و از اين طريق به درون رايانه كاربران نفوذ كرده‌است. سازندگان Transmission و اپل اعلام كرده‌اند براي متوقف‌ ساختن اين بد‌افزار از پخش شدن در ميان رايانه‌ها اقداماتي را انجام داده‌اند.

هنوز مشخص نيست چه تعداد از كاربران مك به اين بد‌افزار آلوده شده‌اند. Transmission برنامه‌اي است كه به كاربران امكان مي‌دهد فايل‌هاي BitTorrent كه بيشتر موسيقي و فيلم هستند را دانلود و اشتراك‌گذاري كنند.

اپل پس از آگاهي از وجود چنين بد‌افزاري مجوز توسعه‌دهندگان براي ساخت نرم‌افزار آلوده را لغو كرد تا از نصب دوباره اين نرم‌افزار روي دستگاه‌هاي جديد جلوگيري كند. سازندگان Transmission نيز نسخه‌اي جديد از نرم‌افزار خود را عرضه كرده و پيام هشداري را روي وب‌سايت خود قرار دادند كه به كاربران هشدار مي‌دهد به سرعت نرم‌افزار خود را به‌روز رساني كنند.

سيستم‌عامل مك، Mac OS X همواره به عنوان يكي از ايمن‌ترين سيستم‌هاي عامل در جهان شناخته مي‌شده‌است، زيرا تمهيدات امنيتي در آن بسيار شديد‌تر از سيستم عاملي مانند ويندوز است. در عين حال نوشتن بد‌افزار براي مك بسيار دشوارتر است زيرا ميزان كاربري از آن محدود است،‌اما با رواج استفاده از رايانه‌هاي مك،‌هكرها نيز تلاش خود را براي هدف گرفتن اين رايانه‌ها تشديد كرده‌اند.

به گفته گرگ دي، مدير امنيتي شبكه پالو آلتو،‌اين رويداد جديد و آسيب‌ديدن رايانه‌هاي مك و كاربرانش ثابت مي‌كند در فضاي مجازي هيچ حريم امن و بي‌خطري وجود ندارد و خطر حملات سايبري هميشگي‌ هستند.

کد خبر 327571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha