چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی فدرال روز ۱۶ فوریه به شرکت اپل دستور داد تا امکان دسترسی کارآگاهان و نیروهای پلیس را به داده‌های رمزنگاری شده در گوشی‌های مورد استفاده مهاجمان سن‌برناردینو فراهم کند.

براساس گزارش NBC، از آنجايي كه شركت اپل حاضر نشده‌است به صورت داوطلبانه اين‌كار را انجام دهد، دادگاه حكم همكاري اين شركت با مقامات قضايي را صادر كرده‌است.

دفتر دادستاني آمريكا در دادخواستي 40 صفحه‌اي عنوان كرده‌است كه به كمك اپل براي يافتن رمزهاي عبور و دسترسي به داده‌هاي افشاگر و حياتي كه درون آي‌فون سيد فاروق،‌فردي كه به همراه همسرش تشفين مالك در دوم دسامبر سال گذشته ميلادي 14 نفر را در سن‌برناردينوي كاليفرنيا به گلوله بست، به همكاري اپل نياز دارد. در اين دادخواست آمده‌است كه دولت تاكنون موفق به دسترسي به اطلاعات گوشي اين فرد نشده‌است. اپل داراي توانايي‌هاي تكنيكي منحصر به فردي است كه مي‌تواند به دولت در تكميل تحقيقات كمك كند اما اين شركت پيشنهاد همكاري داوطلبانه را رد كرده‌است.

مقامات قضايي به اين اطلاعات براي شناسايي افرادي نياز دارند كه با مهاجمان در تماس بوده‌اند يا به آنها در اجراي نقشه همكاري كرده‌اند؛ علاوه براين اطلاعات مي‌تواند به آنها كمك كند تا مكان‌هايي كه پيش از اجراي نقشه در آن اقامت داشته‌اند را شناسايي كنند. قاضي دادگاه روز سه‌شنبه دستور داد تا اين شركت همكاري‌هاي فني لازم را با مقامات قضايي و پليس انجام دهد، اين همكاري شامل عبور از اپليكيشن پاك‌كردن خودكار اطلاعات است تا بتوان با وارد كردن رمزهاي متعدد قفل گوشي را شكسته و وارد آن شد.

کد خبر 325437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha