مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

مدت‌هاست شهرداری تهران روزبازارها و شب‌بازارهای متعددی را در شهر راه‌اندازی کرده‌است تا از اجتماع دستفروش‌های خیابانی در معابر شهری پایتخت جلوگیری کند.

اعتراض مغازه داران به دستفروشی

اين اقدام مديريت شهري اگرچه مورد توجه دستفروشان نيازمند بوده و موجب ساماندهي آنها شده‌است اما برخي افراد سودجو با اهداف مختلف اقدام به دستفروشي در خيابان‌هاي پايتخت مي‌كنند.

به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، تنها 10درصد دستفروشان خياباني افراد مستضعف بوده و ساير دستفروشان با استفاده از اين روش، اقدام به برخي ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌كنند. مجتبي عبداللهي پيش‌تر در اين‌باره گفته بود كه لازم است مردم بيش از آنكه با دستفروشان همراهي كنند، نسبت به اعمال قانون براي ساماندهي دستفروشان خياباني همكاري كنند. روز يكشنبه نيز بسياري از كسبه و مغازه‌داران خيابان جمهوري در تقاطع خيابان لبافي‌نژاد با اجتماع در خيابان و بستن مغازه‌هاي خود، از مديريت شهري خواستند تا نسبت به جمع‌آوري و ساماندهي دستفروشان خيابان اقدامي جدي‌تر نشان دهد. اين در حالي است كه تاكنون واكنش‌هاي نامناسب بسياري از سوي دستفروشان در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران درخصوص تجمع روز يكشنبه كسبه خيابان جمهوري و وليعصر به‌منظور اعتراض به سدمعبر دستفروشان در خيابان جمهوري گفت: متأسفانه برخي افراد درخصوص حمايت از دستفروشان در خيابان‌هاي پايتخت اقدام به راه‌اندازي جنگ رواني مي‌كنند. رضا قديمي با بيان اينكه درپي اعتراض متصديان واحدهاي صنفي به حضور و هجوم بساط‌گستران و دستفروشان در تقاطع خيابان‌هاي جمهوري، وليعصر و لبافي نژاد كه منجر به تعطيلي واحدهاي تجاري شده است، تصريح كرد: عصر يكشنبه به همراه نيروهاي شركت ساماندهي، شركت شهربان و يگان‌هاي ويژه ناجا در محل حضور يافتيم و با كسبه مذاكره كرديم. وي با اشاره به جريانات اخير و تلاش رسانه‌هاي بيگانه در جهت راه‌اندازي جنگ رواني براي خشن جلوه دادن اقدامات شهرداري تهران درخصوص جمع‌آوري دستفروشان گفت: متأسفانه اينگونه ابراز شده است كه هر شخصي و در هر زماني كه اراده كند، مي‌تواند بساط گستري كند و مأموران شهرداري و نيروي انتظامي نيز حق دخالت ندارند.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران به هجوم بي‌سابقه بساط گستراني كه از شهرستان‌ها به خيابان‌هاي پرتردد پايتخت آمده‌اند، اشاره كرد و افزود: روزهاي پاياني سال بهترين زمان براي فروش متصديان واحدهاي صنفي است. اين انصاف نيست كه اين فرصت شغلي از كسبه گرفته شود.

با حضور به موقع پرسنل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل، نيروهاي ناجا و شركت شهربان در ميان معترضان و اطمينان خاطر به ايشان، كسبه معترض اقدام به بازگشايي واحدهاي صنفي خود كردند. سد معبر و جلوگيري از تردد شهروندان در قالب بساط‌گستري و هر روش ديگر به لحاظ قانوني اقدامي نادرست بوده و شهرداري‌ها موظف به رفع اين مشكل در شهرها هستند.

اين در حالي است كه ابوالقاسم چيذري، مدير‌عامل شركت شهربان شهرداري هم با بيان اينكه برخورد با كساني كه سد معبر كنند يك قانون است، گفت: احساسات عمومي مانعي براي اجراي اين قانون به شمار مي‌رود، از اين رو يك بار براي هميشه بايد يك نهاد مرجع در اين خصوص تعيين تكليف كند.

کد خبر 327565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha