همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با تشریح دلایل واردات اتوبوس‌هاس نامرغوب از چین گفت: برخی از تجار ایرانی برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود کالاهای نامرغوب چینی را به کشور وارد می‌کنند. این موضوع در خصوص اتوبوس‌ها هم کاملا صدق می‌کند.

مجتبی شاکری در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و دریافت طلب شهرداری از دولت گفت: بر اساس اعلام کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، از دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید مبلغ 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند که رقم بسیار بزرگی است و بخشی از معضلات را می توان با این مبلغ برطرف کرد.

وی به یک مصوبه هیئت دولت اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه، مقرر شده است هیئت دولت در سال 95 بدهی خود را بپردازد و اگر این خبر شامل بدهی دولت به شهرداری هم شود، گشایشی در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و سایر مشکلات شهری خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی با تعداد قابل توجهی تاکسی، نوسازی شد گفت: در مورد اتوبوسرانی این وضعیت هنوز اتفاق نیفتاده است و باید منتظر سهم دولت شد. در صورتیکه مصوبه در خصوص پرداخت بدهی ها عملیاتی شود، به نظر می رسد ناوگان اتوبوسرانی تهران هم نوسازی خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران بنای حمایت از تولید داخل برای خرید اتوبوس از کارخانجات ایرانی را دارد یا خیر، اظهار کرد: سفارشاتی که کشورهای سازنده اتوبوس از ایران دریافت می کنند بسیار موثر است. در مذاکراتی که اتاق بازرگانی ایران با چینی ها داشت، چینی ها می گفتند که می توانند اقلام مختلف را با کیفیت ها و قیمت های متنوع و نازل در آمریکا و اروپا به فروش می رسانند.

وی افزود: بنابراین چین می تواند این گونه اقلام را هم در اختیار ایران بگذارد اما همه این ها بستگی به سفارشی دارد که از ایران می پذیرد.

به گفته شاکری، برخی از تجار ایرانی برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود کالاهای بنجل چین را به کشور وارد می کنند. این موضوع در خصوص اتوبوسها هم کاملا صدق می کند.

وی با تاکید بر اینکه یک سری شروط و الزامات باید در پیمان نامه های بین ایران و چین گنجانده شود، گفت: دولت نمی تواند طلب شهرداری را بدهد ولی با طلبی که از کشورهای چین و هند دارد می تواند طلب شهرداری را بپردازد تا در نوسازی ناوگان اتوبوس های درون شهری استفاده شود.

کد خبر 327541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha