فاز دوم دریاچه شهدای خلیج‌فارس و ۵۰ پروژه شهری منطقه ۲۲، فردا بهره‌برداری می‌شود. قاسم مولایی، شهردار این منطقه در نشست خبری اعلام کرد که فاز دوم شامل ۵۵هکتار از پهنه خشکی است که در ضلع شمال و شرق دریاچه قرار دارد.

چیتگر

ساحل شني كه امكان تردد گردشگران تا لب آب را فراهم مي‌كند، اسكله قايقراني، زمين بازي، سينما شش‌بعدي و باغ صخره‌اي ازجمله امكانات احداث شده در اين بخش است.

پيش از اين و در فاز اول 40هكتار بهره‌برداري شده بود. با افزوده‌شدن 55هكتار ديگر به وسعت پهنه خشكي درياچه، گردشگران آن تا دو برابر افزايش خواهند يافت. كل مساحت پهنه خشكي درياچه 120هكتار است. احداث تصفيه‌خانه درياچه هم تاكنون 75درصد پيشرفت داشته و در 3 ماهه اول سال 95 بهره‌برداري خواهد شد. مولايي همچنين اعلام كرد كه بوستان‌هاي منطقه از 27 اسفند آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است و مأموران شهرداري 24ساعته براي پاسخگويي به مسافران در پارك‌ها حضور دارند. اردوگاه شهيد ميرحسيني در ضلع شرقي بوستان چيتگر و بوستان‌هاي آبشار، جوانمردان و لتمال كن مكان‌هاي مهيا شده براي مسافران نوروزي است.

يكي ديگر از مهم‌ترين پروژه‌هايي كه19 اسفند در شمال غرب تهران افتتاح مي‌شود، فاز اول بوستان بانوان است. اين بوستان محصور كه 22هكتار وسعت دارد، در بوستان چيتگر واقع شده و داراي 10سالن ورزشي و دوچرخه‌سواري و همچنين فضاي باز است. شهرداري درنظر دارد امكان حضور خانوادگي در اين بوستان را براي روزهاي جمعه مهيا كند.

وي همچنين با تأكيد بر اينكه ساخت‌وساز غيرمجاز در اين منطقه نداريم و هر آنچه كه اتفاق مي‌‌افتد براساس طرح تفصيلي است كه جمعيت‌پذيري اين محدوده تا سال 1404را به ميزان 450هزار نفر درنظر گرفته، اظهار داشت: اكنون جمعيت منطقه 150هزار نفر است.

کد خبر 327533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha