دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین فرمانده ناجا به ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و تاکید کرد که با توجه به تصمیم اتخاذ شده، فعلا افزایش نرخ جرایم اعمال نخواهد شد.

سردار مومنی

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر در حاشیه دومین روز از یازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، درباره ابطال مصوبه هیات دولت برای افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار کرد: وظیفه پلیس اجرای قانون است و هر قانونی که تصویب شود، حتی اگر مورد نظر پلیس نیز نباشد ما آن را اجرا خواهیم کرد. البته دیدگاهمان را نیز درباره قانون و مسائل آن اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ناجا معتقد است که مصوبه هیات دولت براساس قانون بوده است، تصریح کرد: قانون پیش‌بینی کرده که هر سه سال قدرت بازدارندگی جرایم حفظ شود و این افزایش نرخ جرایم نیز مطابق با نرخ تورم لحاظ خواهد شد. البته ممکن است نظر واحدی درباره تورم وجود نداشته باشد اما مرجع ما در این خصوص دولت است و متناسب با آن نیز نرخ جرایم افزایش پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: از میان 170 کد تخلف، 40 تخلف که حادثه‌ساز بوده و تکرار بیشتری نیز داشتند، مبلغ جرایم‌شان افزایش پیدا کرد.

مومنی با بیان اینکه ما معتقدیم که این اقدام قانونی بود، افزود: در حال حاضر این تکلیف بر زمین مانده و ما در حال پیگیری آن از طریق دیوان عدالت اداری هستیم. البته با توجه به اینکه مصوبه دیوان عدالت اداری قانونی است، ما از آن تبعیت کردیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی فعلا اجرا نمی‌شود.

  • مشکل کیفیت خودروها ساختاری است

مومنی در ادامه سخنانش درباره کیفیت خودروها نیز گفت: استانداردهای ما نباید مانند 40 سال قبل باشد. برخی از خودروها هستند که با همان استانداردها تولید می‌شوند و گرچه ممکن است در ظاهر و کاغذ استاندارد باشند اما در عمل به ازای هر 100 کیلومتر 20 لیتر بنزین می‌سوزانند و به نظر من اینها باید رفع شوند و تا زمانی که رقابت، نظارت و حمایت به شکل توامان و یکسان وجود نداشته باشد، این مشکلات حل نخواهد شد. مشکل با وام دادن حل نمی‌شود بلکه این مشکل ساختاری است و باید فکری به حال آن کرد.

وی در خصوص شماره‌گذاری خودروها نیز گفت: طبق قانون پلیس ملزم به شماره‌گذاری خودروهاست و براساس آن خودروهایی که تاییدیه محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را بگیرند، شماره‌گذاری می‌شوند. ما نمی‌توانیم هر خودرویی که دلمان خواست شماره‌گذاری کرده و از شماره‌گذاری خودروهای دیگر امتناع کنیم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: البته در مواردی که قانون به ما اجازه داده، ما وارد شده و اتفاقا تصمیمات خوبی نیز گرفته شده همانطور که امروز با پیگیری‌های پلیس تمامی خودروها ، دارای سیستم ضدقفل و... هستند.

مومنی سرعت و سبقت غیرمجاز را نیز بعد از خستگی و خواب‌آلودگی، عامل وقوع بیشترین تصادفات دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه طرح نوروزی پلیس قرار داریم، توصیه همیشگی ما به شهروندان این است که جاده را به عنوان بخشی از سفر خود بدانند و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز خواب کافی نیز داشته باشند.

کد خبر 327480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha