دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

تازه‌ترین محصول انیمیشن استودیو دیزنی در نخستین روز اکران در ۳۸۲۷سینمای منطقه آمریکای شمالی حدود ۲۰میلیون دلار فروخت و انتظار می‌رود مجموع فروش آن در نخستین آخر هفته به رقم ۷۰تا ۷۴میلیون دلار برسد.

انیمیشن زوتوپیا

به گزارش همشهري، «زوتوپيا» به كارگرداني ريچ مور و بايرن هوارد پنجاه‌و‌پنجمين انيميشن تاريخ استوديو ديزني است كه حدود يك‌ماه پيش از اكران در آمريكا و كانادا، در چند كشور اروپايي ازجمله بلژيك، اسپانيا، فرانسه و ايتاليا به نمايش درآمد و به‌شدت مورد توجه قرار گرفت. فروش 100ميليون دلاري فيلم در خارج از مرزهاي آمريكا نشانه موفقيت آن است و به‌نظر مي‌رسد در اكران داخلي هم بتواند رقيبي قدرتمند چون «ددپول» را از پيش رو بردارد.

جي. كي. سيمونز، بازيگر برنده اسكار «ويپلش»، ادريس البا ستاره سياهپوست «درندگان بي‌سرزمين»، جيسن بيتمن و جنيفر گودوين صداپيشگان اصلي زوتوپيا هستند كه نسخه سه‌بعدي آن هم در 3100سالن ويژه در آمريكاي شمالي به نمايش درآمده است. موفقيت تجاري فيلم با اقبال منتقدان همراه شده و شايد از همين امروز بتوان زوتوپيا را يكي از بخت‌هاي جدي حضور در فهرست نامزدهاي بهترين انيميشن اسكار هشتاد‌و‌نهم دانست.

از مجموع 131نقدي كه تا امروز بر اين فيلم در سايت راتن توميتوز نوشته شده، ميانگين امتيازها 98درصد بوده و 36منتقد سايت متاكريتيك به زوتوپيا امتياز 77 از 100داده‌اند. محصول تازه ديزني با فروش افتتاحيه 70ميليون دلاري به دوازدهمين انيميشن تاريخ تبديل مي‌شود كه در 3روز اول اكران به اين رقم دست يافته‌اند. ركورددار اين عرصه «شرك3» است كه سال 2007 بيش از 121ميليون دلار در هفته اول فروخت.

همزمان با زوتوپيا، فيلم سينمايي «لندن سقوط كرده است» به كارگرداني بابك نجفي و بازي جرارد باتلر و مورگان فريمن در نقش‌هاي اصلي در 3490سينما به‌نمايش درآمده و فروش افتتاحيه آن به 21ميليون دلار خواهد رسيد. نخستين تجربه انگليسي‌زبان فيلمساز ايراني‌تبار عمدتا با نقدهاي منفي منتقدان مواجه شده و بعيد به‌نظر مي‌رسد بتواند هزينه 60ميليون دلاري توليد را از گيشه‌ها تأمين كند.

ددپول هم پس از 3هفته صدرنشيني سرانجام به رده سوم سقوط كرد؛ گرچه درآمد آن از اكران در منطقه آمريكاي شمالي به رقم خوب 300ميليون دلار رسيد. نمايش اين فيلم ابرقهرماني همچنان در بيش از 3600سينما ادامه دارد. ددپول كه با بودجه 58ميليون دلاري توليد شده، در سراسر دنيا حدود 630ميليون دلار فروخته است.

کد خبر 327424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha