یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد مایلی کهن طی سخنانی با بیان انتقادات فراوان به محمد دادگان، مدیریت وی در فدارسیون فوتبال سیاسی بود.

مایلی کهن

به گزارش ایسنا، محمد مایلی‌کهن پس از درگیری لفظی‌ امروزش (16 اسفند) با علی کفاشیان یک بار دیگر به محمد دادگان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال حمله کرد. او درباره اظهارات امروز دادگان گفت: باید نقدی هم در مورد آقای دادگان داشته باشم. او در زمان ریاست صفایی فراهانی می‌گفت چرا 4 خبرنگار به نام‌های جهانگیر کوثری، اردشیر لارودی، منوچهر زندی و خوانساری ماهانه از فدراسیون پول می‌گیرند اما خود دادگان 300 خبرنگار را به آلمان اعزام کرد. اصلا دادگان چطور رئیس فدراسیون بود؟

او اضافه کرد: دادگان مسئول برگزاری جشن ازدواج دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی بود که در این مراسم محمد خاتمی هم حضور داشت. در همان هنگام دادگان به خاتمی گفته بود که من نباید اینجا باشم بلکه جای من فدراسیون فوتبال است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: پس از این موضوع دادگان مشاور صفایی فراهانی شد و سر از فدراسیون در آورد. محمد مایلی کهن وابسته به کسی نیست و به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد. اگر می‌گویم احمدی‌نژاد را دوست داشته و دارم برای اینکه به این موضوع اعتقاد دارم و این به آن معنی نیست که در باند احمدی‌نژاد باشم. باز هم می‌گویم صفایی فراهانی یکی از بهترین‌ها بود. فراهانی که با احمدی نژاد نبود اما عملکرد خوبی داشت. من کارمند محمد علی‌آبادی بودم و همان زمان به علی‌آبادی گفتم استعفا بده چون ورزشی نیستی. در جنوب شرق آسیا وقتی مدیران اشتباهی می‌کنند، هاراگیری می‌کنند. من نمی‌گویم علی‌آبادی خودکشی کند بلکه او استعفا می‌داد.

مایلی کهن با اشاره به درخواست محمد دادگان از او در زمان سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال برای دیدار با مصطفی هاشمی طبا گفت: دادگان بارها این درخواست را از من داشت تا به وسیله هاشمی طبا سرپرست یکی از تیم‌های نوجوانان و جوانان شوم.

مدیر فنی سابق تیم ملی امید در اظهار نظری دیگر گفت: زمانی که به دیدار صفایی فراهانی رفته بودم، او به من گفت که دادگان تمام اسناد فدراسیون فوتبال را زیر و رو کرده تا بتواند مدرکی علیه من پیدا کند. او مدرکی مبنی بر هزینه 15 دلاری یک خبرنگار توسط تیم ملی پیدا کرده که در فرودگاه از مینی‌بار چیزی خریده است. مینی‌بار می‌تواند بیسکوئیت، آب معدنی، نوشابه و یا نوشیدنی‌های غیر مجاز داشته باشد. معلوم نیست آن خبرنگار چه چیزی را خریده است. پس ما نمی‌توانیم چون از مینی‌بار خرید کرده، غیر قانونی بوده است.

مایلی کهن روابط عمومی فدراسیون فوتبال را هم از انتقادهای خود بی‌نصیب نگذاشت و گفت: حسینی هم‌سن بچه من است و برای من بیانیه صادر می‌کند. مگر من از زندان می‌ترسم؟ یک بار زندان رفته‌ام و آب آن را هم نوشیده‌ام. می‌توانید همین الان من را به دادگاه ببرید.

او درباره زمین چمن کمپ تیمهای ملی هم گفت: این زمین نیاز به زیرسازی دارد اما شرایط طوری نیست که تیمی نتواند روی آن تمرین کند. آیا کی‌روش پس از اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی فیلمی را از کیفیت زمین این کمپ ارائه کرد؟

مایلی کهن در ادامه گفت: مگر نه اینکه فدراسیون دادگان سیاسی‌ترین فدراسیون فوتبال ایران بود؟ نگاهی به ترکیب هیات رییسه آن فدراسیون بیندازید. سردار یعقوبی قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی، آصفی، سفیر و سخنگوی وزارت امور خارجه، سازگارا، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، شجاعی برهان معاون وزیر بازرگانی و پسر آقای رفیق‌دوست، آیا این‌ها ورزشی بودند؟

او افزود: ضمن اینکه در همان دوره، نزدیک بود به جام جهانی نرویم و در همان مرحله اول حذف شویم. ما در ایران به اردن باختیم. همان زمان می‌گفتند به هیچ وجه شاهرخی را کنار نمی‌گذارند پس چه شد که یکباره برانکو آمد؟ چه شد که خداداد عزیزی و هاشمیان به تیم اضافه شدند؟ ماجرا این است که آقای مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی وقت که با وجود آنکه چیزی از ورزش نمی‌دانست این سمت را داشت، از آتن زنگ زد و به دادگان دستور داد که باید خداداد و هاشمیان بیایند.

مایلی‌کهن همچنین گفت: یکی از مشکلات جامعه ما همین است که هیچ کس جای خودش نیست. من ورزشی خبرنگار می‌شوم و شمای خبرنگار جای من را می‌گیرید. خیلی‌ها ادعای زیاد دارند اما بیشتر دنبال منافع خود هستند. من اگر فریاد می‌زنم به این خاطر است که مردم من را می‌شناسند و خیال می‌کنند که من وزیر کارم و از من کار می‌خواهند. این چیزها اشک من را درمی‌آورد. به خدا اگر با پتک توی سرم بکوبند، از این چیزها بهتر است.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: آیا کشور ما پول و منابع ندارد؟ اصلا بگوییم نفت و گاز و هرچه منابع داریم را دور بریزند، همین خاک ایران طلاست. جوان‌های ما سوپرطلا هستند! نوه‌ام خیلی کوچک است اما همه را قورت می‌دهد! وقتی به فامیل‌هایم در دهات سر می‌زنم، تاسف می‌خورم که می‌بینم فرزندان خاله‌ام که همه رشید و هیکلی هستند، با مشکلات زیادی درگیرند. یکی خودکشی کرده و نجاتش دادند، یکی معتاد شده و یکی افسرده است.

او ادامه داد: اگر به هر کدام از آن‌ها ماهی 200-300 هزار تومان بدهند و بگویند همین زمین را بکنید و پر کنید، هم خودشان احیا می‌شوند و هم منطقه را احیا می‌کنند اما اینجا کی‌روش هر روز یک سناریو دارد. آیا تو 11 اردیبهشت می‌خواهی بروی و حالا استعفا داده‌ای؟

مايلي‌كهن در ادامه در واکنش به اینکه کی‌روش در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: کی‌روش را چه کسی محبوب کرده است؟ روزنامه‌ها و سایت‌ها درباره او می‌نویسند. مگر نمی‌گویید مایلی کهن در باشگاهی موفق نبوده است. من در باشگاه‌ها کمترین پول را به بازیکنان خارجی داده‌ام. به یاد دارم زمانی که سرمربی سایپا بودم خط دفاعی‌مان اوضاع مناسبی نداشت و یک بازیکن خارجی را به ما معرفی کردند. نادر فریاد شیران همکار من در سایپا بود و گفت بگذار او تست بدهد و اگر مناسب بود جذب می‌کنیم. پس از انجام مراحل فنی، قیمت این بازیکن را پرسیدیم که گفتند که 150 هزار دلار است. به فریادشیران گفتم بیشتر از 50 هزار تا به او نمی‌دهم. هیچ وقت پول جوانان کشورم را به بازیکن و مربی خارجی نمی‌دهم. من کارم را بلد بودم. زمانی که سرمربی تیم امید بودم با آشیل عمل شده در کنار زمین می‌نشستم. من دلم برای جوانان این کشور می‌سوزد.

مایلی کهن اضافه کرد: هرچند من با سایپا سوم شده‌ام و بازیکنانی مانند ابراهیم صادقی، مسعود شجاعی، هادی عقیلی، مهدی امیرآبادی، حسین کاظمی که در حال حاضر در ذهن من هستند را به فوتبال معرفی کردم. بازیکنی مثل فرهاد مجیدی و علی موسوی از لیگ امید به تیم ملی دعوت کردم. در حالی که کارلوس کی‌روش هیچ کدام از بازی‌های نمایندگان کشورمان مانند سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی را در ایران تماشا نکرد و به جای آن به همراه همسرش به دبی رفت تا در آنجا بازی‌ها را تماشا کند چرا که سختش است به تبریز و اصفهان برود. پس از آن هم به ایرانگردی می‌رود. مگر او چقدر مرخصی دارد؟ آیا از حقوق او به خاطر این مرخصی‌ها کم می‌شود؟ من 33 -34 سال کارمند تربیت بدنی بودم و مرخصی تعیین شده‌ای داشتم و می‌دانم فرمول محاسبه مرخصی چه چیزی است. حتی دستیار او برای دندانپزشکی به ترکیه می‌رود.

کد خبر 327365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha