همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان تعیین تکلیف همه رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مهلت داده است تا پایان تابستان سال آینده همه رشته‌های دانشگاه آزاد تعیین تکلیف شوند.

به گزارش تسنیم، دكتر محمد فرهادی در حاشیه تقدیر از سازمان‌های دانش برتر در سالن همایش‌های صدا و سیما، درباره آخرین وضعیت کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد گفت: کار در این بخش به خوبی پیش می‌رود و جلسات مرتبی بین شورای گسترش و مسئولان دانشگاه آزاد برگزار می‌شود به طوری که امروز نیز جلسه داشتند و تعداد این رشته‌ها نسبت به آغاز فعالیت ما در وزارت علوم بسیار کاهش یافته است.

وي در بخش ديگر سخنانش از وجود ۱۳۰۰ پروژه مشترک تحقیقاتی با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه‌ها و وزارت دفاع خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها با وزارت دفاع پروژه‌های مشترک خوبی دارند که بالغ بر 1300 پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف فنی، مدیریت ابزار و قطعات و غیره بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت دفاع وجود دارد.

وی درباره اعتبار این پروژه‌ها نیز گفت: بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه‌ها است و البته بخشی از آنها نه در حوزه دفاعی بلکه به سفارش وزارت دفاع تهیه می‌شود و مورد نیاز آنها است.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره تعامل احتمالی وزارت علوم با مجلس آینده، گفت: قطعاً تعامل ما با مجلس آینده بسیار خوب و عالی خواهد بود همانگونه که با مجلس فعلی و کمیسیون آموزش تعامل داشتیم.

کد خبر 327364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha