همشهری آنلاین: عالی ترین نشان افتخاری دولت چین ویژه متخصصان خارجی بر سینه پروفسور مجید سمیعی، استاد ایرانی مشهور جراحی مغز و اعصاب جهان درخشید.

به گزارش ایرنا، این نشان به پاس ‪ ۴۰‬سال خدمات و تلاش‌های پروفسور مجید سمیعی به جامعه پزشکی به ویژه تلاش‌های وی در اعتلای دانش جراحی مغز و اعصاب چین روز شنبه هفتم مهر توسط " زنگ پی یان " معاون نخست‌وزیر چین به‌وی اعطا شد.

دراین مراسم که شماری از مقامات و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی چین حضور داشتند، عالی‌ترین نشان افتخاری دولت چین ویژه متخصصان خارجی که با این کشور همکاری دارند، به پروفسور "مجید سمیعی" اعطا شد.

پروفسور سمیعی جراح سرشناس و برجسته ایرانی مقیم آلمان تاکنون ده‌ها دوره بازپروری برای جراحان چینی در رشته مغز و اعصاب برگزار کرده‌است.

وی تاکنون ‪۲۰‬دوره کلاس‌های مختلف و نیز برنامه‌های آموزشی متعددی در بخش جراحی مغز و اعصاب در چین برگزار کرده است که تمامی متخصصان این کشور در برنامه‌های علمی و آموزشی آن شرکت کرده‌اند.

سمیعی که‌ریاست مرکز بین‌المللی علوم اعصاب (نورلوژی)موسوم به" آی.ان.آی" در شهر هانوفر را نیز برعهده دارد، در سال ‪ ۲۰۰۴‬میلادی به عنوان رییس مرکز مغز و اعصاب چین برگزیده شد.

پروفسور سمیعی قرار است یکشنبه هشتم مهرماه در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی چین با حضور " ون جیابائو " نخست وزیر این کشور برگزار می‌شود، حضور یابد.

این پزشک ایرانی مقیم آلمان ، در سال ‪ ۱۳۱۶‬خورشید در شهرستان رشت دیده به جهان گشود و در سن ‪ ۳۳‬سالگی به درجه پروفسوری در رشته مغز و اعصاب مفتخر گردید.

پروفسور شمیعی در آبان‌ماه 1385 در ششمین همایش چهره‌های ماندگار جزو 24 شخصیت علمی و فرهنگی بود که مورد تجلیل قرار گرفت.[در همین ارتباط]

کد خبر 32729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز