یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

بیش از ۲۵هزار فرهنگی بازنشسته سال ۹۳در واپسین روزهای سال۹۴نیز گوش به زنگ هستند تا ببینند که آیا وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت پاداش پایان خدمت آنان رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرد یا بازهم خلف وعده‌ای دیگر در راه است.

معلم و مدرسه

پيش از اين بارها وزير آموزش و پرورش و معاون توسعه مديريت و پشتيباني او وعده پرداخت پاداش پايان خدمت به فرهنگيان بازنشسته داده‌اند ولي نتيجه‌اي جز چشم‌انتظاري براي آنان به‌دنبال نداشته است.

وزير آموزش و پرورش پنجشنبه هفته گذشته در حاشيه گردهمايي نمايندگان شوراي‌عالي آموزش و پرورش در استان‌ها درباره آخرين وضعيت پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان فرهنگي گفت: «يكي از چالش‌هايي كه در ۶‌ماه اخير در آموزش و پرورش با آن روبه‌رو بوديم مطالبات پاداش پايان خدمت بود و تلاش بسياري در اين زمينه انجام شد. متأسفانه جلسات متعددي با سازمان مديريت و مجلس داشتيم كه به نتيجه نرسيد.»

علي‌اصغر فاني با پوزش از فرهنگيان به‌خاطر تأخير در پرداخت پاداش پايان خدمت آنان، توضيح داد كه توانسته اوايل اسفند هزار و50ميليارد تومان اعتبار تأمين كند و به‌تدريج مطالبات 31هزار فرهنگي بازنشسته سال93 پرداخت مي‌شود.

ششم اسفند ودرست يك روز پيش از انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان، خبرگزاري‌ها به نقل از وزير آموزش و پرورش نوشتند كه بودجه هزار و 50ميليارد توماني پاداش پايان خدمت فرهنگياني كه سال93 بازنشسته شده‌اند تأمين شده و طي هفته آينده پرداخت مي‌شود.

با وجود تماس‌هاي مكرر خبرنگار همشهري براي پيگيري موضوع، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير و مديركل حوزه وزارتي وزارت آموزش و پرورش حاضر به پاسخگويي درباره خلف وعده‌هاي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال93 نشدند.

  • توضيحات آموزش و پرورش

ابهام در زمان پرداخت اين پاداش پيش از اين نيز در رسانه‌ها منعكس شده بود. همشهري هشتم اسفند در گزارشي با عنوان «تناقض در اعلام زمان پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان» به اين موضوع پرداخت كه 3مقام مسئول در اين وزارتخانه به فاصله تنها 3روز 3زمان متفاوت براي پرداخت اين بدهي خود به معلمان اعلام كرده بودند، اما رئيس روابط عمومي آموزش و پرورش با ارسال جوابيه‌اي به اين گزارش واكنش نشان داده و توضيحات معاونت توسعه مديريت و پشتيباني اين وزارتخانه را ارسال كرده‌است. در اين توضيحات آمده‌است: «اين وزارتخانه مقدمات اداري و بانكي پرداخت پاداش پايان خدمت قريب به 30هزار بازنشسته فرهنگي سال 93با اعتبار تخصيص‌يافته 1050ميليارد تومان را از تاريخ 94/12/6 آغاز كرده و به اطلاع مخاطبان رسانده‌ و به همين دليل است كه در خبر وزير آموزش‌و‌پرورش و رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي هيچ‌گونه تناقضي صورت نگرفته و خبر از آغاز تمهيدات صورت گرفته حكايت دارد. در ضمن مصاحبه معاون توسعه مديريت و پشتيباني اين وزارتخانه مندرج در اين خبر مربوط به قبل از تاريخ 6/12/ 94 بوده و يكي از رسانه‌ها آن را در يك اقدام غيرحرفه‌اي در تاريخ 7/12/ 94منتشر كرده كه تداعي نوعي اختلاف در زمان پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان سال93را فراهم آورده‌است، لذا از آن رسانه انتظار اطلاع‌رساني دقيق و صحيح و مبتني بر اخلاق‌مداري مي‌رود.»

البته در همين توضيحات آموزش و پرورش نيز زمان پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 93هنوز هم مشخص نيست. در اين توضيحات از آماده شدن مقدمات پرداخت پاداش پايان خدمت سخن گفته شده درحالي‌كه در خبري كه روز چهارشنبه 5اسفند ساعت 14:19روي پورتال اطلاع‌رساني اين وزارتخانه منتشر شد به نقل از رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش چنين آمده‌بود: «پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته از فردا انجام مي‌شود.»

با وجود انتشار خبري پيش از اين به نقل از وزير در مورد پرداخت يك هفته‌اي اين بدهي‌ها، باز هم خبر تازه‌اي از وي منتشر شده كه زمان پرداخت اين مبالغ را «تا پايان سال» اعلام كرده است. به اين ترتيب اين ابهام همچنان وجود دارد.

  • فرهنگيان بازنشسته، چشم‌انتظاريم!

با وجود اينكه وزير آموزش و پرورش وعده داده بود كه پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 93از 8اسفند آغاز مي‌شود اما برخي بازنشستگان در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرده‌اند كه هنوز وعده وزير عملي نشده‌است. نظام‌الدين واحدي، يكي از فرهنگيان بازنشسته با انتقاد از رويه پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان، اين پرسش را مطرح كرد: «پرداخت پاداش پايان خدمت كدام دستگاه دولتي حدود 2سال طول مي‌كشد، آن هم به‌صورت قسطي و با كلي منت و وعده؟» خانم حسيني، يكي ديگر از فرهنگيان بازنشسته با بيان اينكه ما هنوز چشم‌انتظار عملي‌شدن وعده وزير آموزش و پرورش هستيم، ماجراي پرداخت پاداش را با درس چوپان دروغگو مقايسه كرد و گفت:‌ «واقعا از خلف وعده آقايان خسته شده‌ايم، به ما گفته‌اند بياييد براي دريافت پاداش پايان خدمت با ما قرارداد امضا كنيد، ما از 2بانك وام گرفته‌ايم تا مطالبات شما را پرداخت كنيم. اگر دولت پاداش را واريز كرد ديگر شما نسبت به آن ادعايي نداشته باشيد؛ البته هنوز هيچ‌كس پولي دريافت نكرده‌است.» 

کد خبر 327289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha