همشهری آنلاین: مدیر رادیو سلامت گفت: شبکه رادیویی سلامت، ویژه برنامه‌های متنوعی همچون سین مثل سلامت، سبد سبد سلامت، به سمت بهار را برای پخش در ایام نوروز ۱۳۹۵ تدارک دیده است.

رادیو سلامت

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت؛ دكتر «صدیقه اعتماد سعید»، مدیر شبكه رادیویی سلامت با بیان این كه اين شبكه رادیویی در راستای ارتقاي دانش سلامت شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش ویژه برنامه‌های متنوع و مختلفی را در ایام نوروز 95 تدارك دیده است، گفت: شبكه رادیویی سلامت در ايام نوروز سال 1395 با پخش 7 هزار و 280 دقيقه (122 ساعت) برنامه با عناويني هم چون «سين مثل سلامت»، «سبد سبد سلامت»، «به سمت بهار»، «خودموني»، «كوله بار»، «سفره نوروزي»، «پشت پلك صبح» و «اطلاع رساني جاده اي» به استقبال بهار مي رود.

وي افزود: برنامه‌های نوروزی رادیو سلامت با پخش ویژه برنامه تحویل سال نو با عنوان «سين مثل سلامت» به تهیه كنندگی شهرام زین العابدین از گروه تغذيه و سلامت این شبكه رادیویی، از ساعت 6 صبح به مدت چهار ساعت آغاز می‌شود.

وی «سبد سبد سلامت» را عنوان برنامه ای از گروه خانواده رادیو سلامت دانست و افزود: اين برنامه راديويي در تلاش است با ايجاد فضاي متنوع، مفرح و شاد، پيام هاي بهداشتي، زيست محيطي و خود مراقبتي را به شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش و مسافران نوروزي ارائه دهد؛ اما اين بار با ارائه سبدهاي سلامتي و قرار دادن هر بخش در قالب يك سبد، نكات آموزشي را بازگو مي كند.

مدير راديو سلامت ادامه داد: ويژه برنامه «سبد سبد سلامت» به تهيه كنندگي موسي نظري و فرانك ترابي، از 29 اسفند ماه هرروز از ساعت 10 به مدت 110 دقيقه با بخش‌هایی همچون سبد سير، سبد سيب، سبد سمنو، سبد سركه، سبد سماق، سبد سبزه و سبد سنجد به موضوعاتي از قبيل خود مراقبتي، طب مسافرتي، تغذيه مناسب، آشنايي با جاذبه هاي گردشگري كشور، نكات روانشناسي و تفكر مثبت، صله رحم، معرفي نمادهاي نوروزي و هفت سين می‌پردازد.

وي رويكرد اصلي اين برنامه را يادآوري مسائل مورد نياز مخاطبان در تعطيلات نوروزي دانست و گفت: كه از طريق بخش هايي هم چون ايمني مسافرت، كمپين حفظ محيط زيست، معرفي مراكز درماني و بيمارستانها، اطلاع رساني در خصوص سفر راهيان نور، اگه سلامت نبود، داروهاي مورد نياز در مسافرت، احترام به بزرگترها، آداب و فرهنگ نوروزي، ديدار با بيماران بهبوديافته؛ تلاش دارد به تبيين و رفتارسازي سالم در شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش دست يابد.

اعتماد سعید در ادامه با بیان اینكه گروه تغذيه و سلامت رادیو سلامت نيز برنامه «به سمت بهار» را برای شنونده‌ها تدارك دیده است، اظهار كرد: برنامه «به سمت بهار» به تهيه كنندگي سولماز عطايي و نازيلا نظمي، از 29 اسفند ماه هرروز از ساعت 18:20 به مدت 90 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می‌شود.

در اين برنامه، عوامل برنامه سوار بر قطاري هستند كه در بهار هر روز قصد سفر به يكي از شهرهاي ديدني ايران را دارند. عمو نوروز در اين سفر همراه عوامل برنامه ساز است و از آداب و سنت هاي قديمي و اجتماعي نوروز مي گويد كه از خاطره ها رفته است و او به شيوه اي طنز آلود به اين مسائل اشاره مي كند. در اين برنامه با حضور ميهمانان و كارشناسان به موضوعات مختلفي همچون بهداشت و تغذيه در سفر، ديد و بازديدهاي نوروزي، نكات ايمني در رانندگي، گردشگري و راهيان نور و ... پرداخته مي شود.

یادآور می‌شود، برنامه‌های شبكه رادیویی سلامت به صورت 24 ساعته از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده‌های صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

کد خبر 327257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha