همشهری آنلاین: طبق آنچه تاکنون به صورت رسمی در زمینه برقراری روابط بانکی ایران با کشور‌های اروپایی اعلام شده، فقط بانک صنعت و معدن گشایش اعتبار انجام داده و قرار است طی روزهای آینده هم بانک ملی به این شبکه اضافه شود که به گفته نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، به دلیل احتیاط بانک‌های اروپایی، این روابط به طور کامل برقرار نشده است.

ایران - اروپا

ایسنا نوشت: محسن حاجی بابا گفت: برقراری روابط پولی و بانکی تا حدودی زمان‌بر و نیاز است که بانک‌های اروپایی اطمینان بیشتری برای برقراری روابط بانکی با ایران پیدا کنند و از نظر اجرای برجام مسئله خاصی وجود ندارد.

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:‌ حجم مبادلات بانک‌های اروپایی با آمریکا ارقام سنگینی است و با توجه به جرائمی که در دوران تحریم، بانک‌های اروپایی در ارتباط با ایران داشته‌اند اکنون با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

حاجی بابا با تاکید بر زمان‌بر بودن فرآیند برقراری سوئیفت و ارتباطات بانکی گفت: هم اکنون روابط بانکی آغاز شده است اما به طور طبیعی در ابتدا بانک‌های کوچک اروپایی ارتباطات خود را برقرار می‌کنند، چراکه مبادلات و ارتباطات زیادی با آمریکا ندارند اما بانک‌های بزرگ اروپایی مبادلات زیادی با آمریکا دارند و با احتیاط بیشتری در این زمینه عمل خواهند کرد.

کد خبر 327256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha