همشهری آنلاین: بانک‌های بزرگ دنیا برای تسهیل تراکنش‌ها و ارائه خدمات بیشتر بر بستر موبایل، نرم‌افزارهای مختلفی را بر مبنای بانکداری باز ارائه می‌کنند.

بانکداری

مهندس عبدالهی، مدیر توسعه نرم‌افزار شرکت عصر دانش‌افزار در گفت‌وگو با خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ با بیان این مطلب گفت: بانکداری باز در اصل یک زیرساخت با API به‌صورت باز و یک فروشگاه برنامه‌های کاربردی است که به بانک‌ها و مؤسسات مالی اجازه می‌دهد که به‌صورت امن و سریع و با همکاری سایر مؤسسات و دیگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، قدرت ارائه محصولات دیجیتالی خود را افزایش دهند. به‌طور کلی بانکداری باز رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به یک روند جهانی است. بانکداری باز اجازه می‌دهد هر شخص، صنف یا شرکت، نرم‌افزارهای بانکی خود را داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع ادامه داد: بانک‌ها در تلاشند تا با باز کردن سرویس‌های خود به روی برنامه‌نویس‌ها، فضایی را به‌وجود بیاورند که هر نوع نیازمندی توسط گروه‌های بیرونی برآورده شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 بیش از 25درصد بانک‌ها دارای اپ‌استورهای اختصاصی باشند که به عرضه برنامه‌های مالی و پولی می‌پردازند، گفت: در ایران بانک تجارت با همکاری شرکت عصردانش‌افزار از دو سال پیش مفهوم بانکداری باز را در سرویس‌های موبایلی خود فراهم آورده است و به توسعه‌دهندگان اجازه داده است تا با استفاده از API موبایل بانک، برنامه‌هایی در جهت رفع نیازهای مختلف کاربران آماده کنند.

وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مالی و بانکی آماده شده است و علاوه بر پوشش نیازهای مختلف، به کاربران امکان حق انتخاب می‌دهد تا از برنامه‌هایی با کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتر استفاده کنند.

مدیر توسعه نرم‌افزار شرکت عصر دانش‌افزار در پایان به ذکر برخی از ویژگی‌های مثبت و کاربردی بانکداری باز پرداخت و افزود: بحث بانکداری باز باعث غنی شدن داده‌های تراکنشی می‌شود. کامنت‌ها، تگ‌ها و تصاویری که به تراکنش‌ها اضافه می‌شود، باعث ایجاد اطلاعات بیشتری حول محور تراکنش می‌شود. راه‌اندازی این پروژه باعث تشویق جامعه برنامه‌نویسان شده که بتوانند محصولات و سرویس‌های نوآورانه‌ای برای مشتریان، بر پایه اصول بانک -به‌عنوان زیرساخت- ایجاد کنند. این محصولات می‌توانند در فروشگاه‌های نرم‌افزاری به مشتریان ارائه شوند. لذا مشتریان از سیکل خدمات نوآورانه، قدرت انتخاب بیشتر و کیفیت بالاتر نفع می‌برند و بانک‌ها نیز در عین حال می‌توانند با دریافت کارمزد از مشتریان، کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

کد خبر 318626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha