شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۲هفته تا پایان سال۹۴ تکلیف تئاتر در روزهای آغازین سال نو روشن و فهرست ۸نمایش برای اجرای نوروزی در تماشاخانه‌های تهران اعلام شد.

نمایش «بازار عاشقان»

 گرچه همچنان گزينه بسياري از تالارهاي نمايشي در آغاز بهار «تعطيلي» است اما اجراي تئاتر در كنار اكران فيلم مي‌تواند نوروزي متفاوت براي دوستداران هنر رقم بزند.

به گزارش همشهري، مجموعه تئاترشهر از 8فروردين ميزبان 2نمايش است؛ در سالن اصلي اجراي «چمدان» به كارگرداني فرهاد آييش ادامه مي‌يابد و امير دژاكام «ننه‌دلاور و فرزندانش» را در چهارسو روي صحنه مي‌برد. چمدان از 20بهمن در تئاتر شهر اجرا شده و قرار است در سال95 هم با هنرنمايي شقايق فراهاني، مائده طهماسبي، رامين ناصرنصير، شبنم فرشادجو، حميدرضا نعيمي و... تا اوايل ارديبهشت روي صحنه بماند. خوانش تازه ننه‌دلاور و فرزندانش تازه‌ترين كار دژاكام پس از 4سال دوري از صحنه است كه با بازي امير كربلايي‌زاده، تينو صالحي، حسين محب‌اهري و... اجرا مي‌شود.

  • بازار عاشقان در وحدت

تالار وحدت هم از هفته دوم تعطيلات نوروز نمايش «بازار عاشقان» را براساس متني از محمد ابراهيميان به كارگرداني هادي مرزبان ميزباني مي‌كند. اين نمايش 120دقيقه‌اي كه تا نيمه دوم ارديبهشت روي صحنه خواهد بود، هرروز ساعت18 اجرا مي‌شود و قرار است محمد حاتمي در آن جايگزين ايوب آقاخاني در نقش مولانا شود. فرهاد قائميان در بازار عاشقان نقش شمس را ايفا مي‌كند. اين نمايش در جشنواره تئاتر فجر امسال يك اجرا داشت.

تماشاخانه سنگلج سال95 را با اجراي 2نمايش كمدي آغاز مي‌كند. نمايش عروسكي «اندر حكايت ناكامي ببري‌خان در ولايتعهدي شاهي كه سرخپوش بود اما كسي نمي‌دانست!» به نويسندگي نوشين تبريزي و كارگرداني مشترك سينا ييلاق‌بيگي و سلما محسني اردهالي از 8فروردين ساعت20:30 در سنگلج روي صحنه مي‌رود. اين نمايش پيش‌تر در پانزدهمين جشنواره عروسكي تهران مبارك اجرا شده بود.

نمايش كمدي «ناگهان پيت حلبي» به نويسندگي اميرعلي نبويان و كارگرداني كورش سليماني هم همزمان با پايان تعطيلات سال نو در تماشاخانه قديمي پايتخت اجرا مي‌شود. اين كمدي اجتماعي با زباني موزون و آهنگين سفر فانتزي و تخيلي امير كبير را به دنياي امروز روايت مي‌كند و وحيد آقاپور، رامين سياردشتي، ارسطو خوش‌رزم و... نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند. ساعت اجراي ناگهان پيت حلبي19 است.

تالار هنر از هفته دوم فروردين تا نيمه دوم ارديبهشت ميزبان نمايش «شاهزاده خانم بدتركيب» به كارگرداني مريم كاظمي است. حسين محب‌اهري و 10بازيگر ديگر در اين نمايش ايفاي نقش مي‌كنند كه هر روز ساعت18 روي صحنه مي‌رود. خانه نمايش هم نمايش «فصل بهارنارنج» را در برنامه خود دارد. اين نمايش به كارگرداني غلامرضا عربي تا پايان هفته اول ارديبهشت هر روز ساعت18:30 اجرا مي‌شود.

  • اجراي نوروزي ارغنون و هامون

نام چند تماشاخانه خصوصي هم در فهرست اجراهاي نوروزي قرار دارد كه از آن جمله مي‌توان به ارغنون اشاره كرد. اجراي نمايش «انگشتري ژنرال ماسياس» به كارگرداني مهدي پايايي از 8فروردين در اين تماشاخانه اجرا مي‌شود و تا 20ارديبهشت هر روز جز شنبه‌ها ساعت21 ادامه مي‌يابد. در تماشاخانه هامون هم «زندگي پوست‌هاي شكلاتي» به كارگرداني نازنين والاجم روي صحنه مي‌رود. ‌اين نمايش تا هفته سوم ارديبهشت هر روز ساعت19 اجرا مي‌شود.

  • آغاز اجراهاي عمومي از 16فروردين

به‌جز نمايش‌هايي كه ميزباني از علاقه‌مندان تئاتر را از هفته دوم فروردين آغاز مي‌كنند، برنامه اجراي ساير آثار نمايشي از 16فروردين تنظيم شده است. در تالار حافظ پس از تعطيلات نوروزي نمايش «اوديسه» به كارگرداني آرش دادگر روي صحنه مي‌رود و بازگشت نخستين قهرمان تروا به خانه را روايت مي‌كند. در تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر هم «راديكال14» به كارگرداني محمد مساوات از نخستين يكشنبه پس از تعطيلات اجرا مي‌شود.

کد خبر 327129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha