همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، گفت:‌ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، باید بخش VIP، ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان96 تختخوابی تخصصی شفا در کلیشاد و سودرجان اصفهان گفت : اگر ما را به حرکات و رفتارهای پوپولیستی متهم نکنند، اعتقاد دارم، همانگونه که در هواپیماها جایگاه ویژه و VIP وجود دارد، در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی نیزبايد براي خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، خدمات ویژه و VIP ارائه داد.

دکتر سید حسن هاشمی، افزود : ما وامدار و مدیون شهدا و ایثارگران هستیم. اگر آنها نبودند، امنیت و عزت و سربلندی ایران وجود نداشت.

وزير بهداشت، در خصوص مشکلات شهرستان فلاورجان، دستورات لازم را برای تامین متخصص رادیولوژي برای بیمارستان شفا، اختصاص اعتبار500 میلیون تومانی برای بیمارستان امام خمینی(ره) و مراکز منطقه قهدریجان و پیربکران، صادر کرد.

او اظهار داشت: بزرگترین مشکل سلامت در کشور، در اولویت نبودن این حوزه و نگاه هزینه بر بودن حوزه سلامت از سوی دولت‌ها، مجلس و مسئولان محلی بود که ترجیح می‌دادند در حوزه‌های ریلی، جاده و اتوبان سرمایه گذاری کنند که این رویکرد نادرستی بود زیرا توسعه و رسیدن به رشد اقتصادی بدون ارتقای سلامت و رشد خدمات در این حوزه، معنی ندارد.

لزوم استفاده از تجارب سرمایه گذاران خارجی

دکتر هاشمی با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی در کشور، افزود: در حال حاضر به اندازه تعداد تخت‌های موجود، به تخت جدید بیمارستانی نیاز داریم و لازم است تا از فرصت استثنایی پسابرجام که با لطف خدا، حمایت‌های مقام معظم رهبری، شجاعت دکتر روحانی و درایت تیم هسته ای به وجود آمد نهایت استفاده را کنیم و نمی‌توان همان رفتاری را کرد که در سالهای گذشته داشته ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در یکی از کشورهای منطقه یک بیمارستان 3 هزار و 600 تختخوابی در مدت دو سال به بهره برداری رسیده است با انتقاد از طولاني بودن ساخت پروژه‌های ساخت بیمارستان‌ها در کشور، تصریح کرد: ما از ابتدای سال تا کنون از مسیر وزارت راه و شهرسازی یک هزار و وزارت بهداشت نیز بیش از دو برابر این میزان توانسته ايم در کشور تخت بیمارستانی ایجاد کنيم و البته تا پایان این دولت بیست هزار تخت به بهره برداری ميرسد و لازم است تا سرمایه گذاران خارجی به کشور وارد شوند. این به معنی بی احترامی به پیمانکاران و مشاوران داخلی نیست بلکه باید از دانش، تجربه و علم بشری استفاده کنیم و سرمایه های سرگردان بین المللی را جذب کنیم.

وزیر بهداشت افزود: ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور به معنی نفوذ نیست. در کشور چین که یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را دارد، آمریکا بیشترین سرمایه گذاری را کرده اما امروز چین به طور مستقل در دنیا نقش آفرینی می‌کند و وابسته نیست.

کد خبر 327083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha