همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با راهبردهای به کار گرفته شده با وجود مرزهای طولانی و تحرکات دشمن، امنیت در مرزهای ایران تعمیق شده است.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در مشهد افزود: با وجود بی ثباتی در برخی کشورهای منطقه و فعالیت داعش، امنیت در مرزهای ایران کاملا برقرار است.

وی اظهار کرد: مرز ایران و افغانستان به صورت مشترک مدیریت می شود و اگر امروز ورود مواد مخدر به کشور کمتر شده به این دلیل است که مرزبانان افغانستان نیز در این امر مشارکت دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در یکسال گذشته تلفات طی درگیری با متجاوزان مرزی و دستگیری اشرار، بسیار کاهش یافته به طوری که تعداد شهدای مرزبانی در این زمینه 30 درصد و تعداد مجروحان نیز 53 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این موضوع ناشی از اقدامات هدفمند فرماندهان استانی و هنگ مرزی در مرزها است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم نیروهایی از شهرهای مرزی برای مرزبانی استخدام می شوند تا خدمتی موثر از خود ارائه دهند.

وی گفت: در ماه رمضان در منطقه سیستان و بلوچستان و مرز پاکستان سه نفر دستگیر شدند که مجهز و مسلح به تمام امکانات ناامنی بودند به طوری که بیش از 140 چاشنی مختلف از آنان کشف و ضبط شد.

وی افزود: وضعیت امروز با 10 سال گذشته قابل مقایسه نیست و در زمینه مقابله با اشرار و مواد مخدر فعالیت های خوبی در مرزها صورت گرفته و به برکت انسجام دستگاه های اجرایی و فعالیت مرزبانان، امروز هیچ ناامنی در مرزها وجود ندارد.

در این مراسم از تلاش های سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد کاظم تقوی قدردانی و سردار سرتیپ دوم پاسدار ماشاءالله جان نثار به عنوان فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی معرفی شد.

کد خبر 327073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha