همشهری آنلاین: فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق بر همکاری مطلوب تاکید کردند و از اربعین حسینی به عنوان تعاملات بین دو کشور نام بردند.

 مرزبانی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سپهبد حامد عبدالله فرمانده مرزبانی عراق با هیات همراه با سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا و فرماندهان مرزبانی استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان روز یکشنبه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، ضمن تقدیم تاج گل، با آرمان امام راحل تجدید میثاق کردند.

سردار رضایی در این مراسم گفت: امروز به اتفاق همرزمانمان که با آنها مرزهای مشترک داریم برای عهد میثاق به مرقد مرجعی بزرگ آمدیم که در جهان اسلام از آن به عنوان یک فقیه یاد می کنند.

وی با بیان اینکه امام(ره) و تفکرات ایشان زنده است، افزود: برای شناخت امام (ره) باید قلب ها را بشناسیم؛ قلب تمام آزادگان جهان در ایران می تپد و اکنون نیز ادامه دهنده آن تفکرات، مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) است.

سردار رضایی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و عراق گفت: سطح تعاملات مرزی بین دو کشور مطلوب است، از ابتدای سال تاکنون چندین جلسه تعاملی و مشترک با عراق داشته ایم، این هیات برای شرکت در پنجمین اجلاس مشترک مرزبانی ایران و عراق در کشور حضور یافتند.

فرمانده مرزبانی ناجا به همکاری مطلوب ایران و عراق در اربعین امسال اشاره کرد و افزود: مرزبانی عراق با تمام تلاش و کوشش باعث شد هیچ حادثه ای برای زوار ایرانی به وجود نیاید و همکاری خوبی را در این خصوص داشتند.

سپهبد حامد عبدالله فرمانده مرزبانی عراق نیز در حاشیه بازدید از مرقد مطهر امام (ره) و بیت ایشان گفت: همانگونه که می دانید انقلاب امام خمینی(ره) درس عبرتی برای تمام حکام منطقه و نمادی برای آحاد مستضعفان جهان است.

وی افزود: روز گذشته در زیارت از بیت امام(ره)، متوجه شدیم رهبر انقلاب اسلامی ایران که از بزرگترین انقلاب های دنیا است به سادگی زندگی می کرده و خانه ای در سطح مردم فقیر و عادی جامعه داشته و این معرفت حضرت امام(ره) را می رساند.

سپهبد حامد عبدالله درباره تعاملات مرزبانی ایران و عراق گفت: خدا را شکر با همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، مرزهای مشترک امن داریم. از مرزبانی ایران که همکاری زیادی با ما داشتند و نیز جلسات متعددی را در این راستا برگزار کردند، تشکر و قدردانی می کنم.

کد خبر 325102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha