همشهری آنلاین: نمایشگاه دستاوردهای کاوش‌های باستان‌شناسی سال ۹۳ که ۳۰ محوطه باستان‌شناسی را شامل می‌شود همزمان با برگزاری چهاردهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران برپا می‌شود.

Symposium

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، معصومه مصلی مسئول نمایشگاه "دستاوردهای کاوش‌های باستان‌شناسی" با بیان اینکه تمامی این آثار مطالعاتی بوده و موزه‌ای نیستند، گفت: به همین خاطر این نمایشگاه از نظر پژوهشی و تحقیقاتی بسیار ارزشمند تلقی می‌شود زیرا پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او افزود: آثار به دست آمده از کاوش‌های صورت گرفته در 30 محوطه باستانی برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

مصلی با اشاره به اینکه آثار مورد اشاره، دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی را شامل می‌شود، تصریح کرد: این آثار نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی از استانهای مختلف کشور هستند.

به گفته او، همچنین کتاب "گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 93"، کاتالوگ آثار، مقالات کوتاه از کاوش‌های انجام شده و ... توسط انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به چاپ رسیده است.

چهاردهمین همایش باستان‌شناسی ایران به منظور ارائه آخرین پژوهش‌های باستان‌شناسی شانزدهم تا هجدهم اسفندماه 94 توسط پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

این همایش به ارائه مقاله‌های علمی درباره کاوش‌های میدانی، بررسی و شناسایی محوطه‌های باستانی و تاریخی و بازنگری اطلاعات گذشته و نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناختی سال ۹۳ می‌پردازد.

همایش امسال علاوه بر کارشناسان و پژوهشگران فعال در پژوهش‌های میدانی سال گذشته میزبان جمعی از متخصصان غیر ایرانی از مراکز پژوهشی کشورهای مختلف نیز خواهد بود.

کد خبر 326932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha