چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴
۰ نفر

مرد بازنشسته وقتی برای جلوگیری از فرار سارق از خودروی او آویزان شد، خبر نداشت که مقاومت او نتیجه‌ای جز مرگ نخواهد داشت.

ساعت 15دوشنبه مأموران كلانتري 161ابوذر با قاضي سعيد احمدبيگي، بازپرس جنايي تهران تماس گرفتند و خبر از جنايتي در خيابان شهسوار، كوچه بيست و نهم دادند. به‌دنبال اين تماس قاضي جنايي و تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي راهي محل حادثه شدند. قرباني مرد 74ساله‌اي بود كه به طرز هولناكي جان باخته بود. به گفته شاهدان، مرد 74ساله در حال سنگ‌كاري نماي آپارتمانش بود.

هم خودش كار مي‌كرد و هم تعدادي كارگر داخل ساختمان مشغول بودند تا هر چه زودتر سنگ‌كاري نماي ساختمان و راهروها تمام شود. آنطور كه شاهدان مي‌گفتند نيم ساعت قبل‌تر، يك پرايد هاچ بك مشكي رنگ مقابل آپارتمان توقف كرد و راننده پس از پياده شدن از ماشين دست به سرقت دستگاه سنگ فرز كه كنار خانه روي زمين بود، زد و پس از آن سوار ماشينش شد و فرار كرد. مرد 74ساله با ديدن اين صحنه به‌دنبال دزدپرايد سوار دويد و از در خودرو آويزان شد تا اجازه ندهد او فرار كند.

پرايد سوار به جاي توقف اما بر سرعت خودرو افزود و مرد كه از در ماشين آويزان شده بود به داربست، در و ديوار و خودروهاي پارك شده كنار خيابان برخورد كرد و در نهايت روي زمين افتاد. همزمان، سارق پرايدسوار از محل متواري شد و شاهدان به كمك مرد 74ساله رفتند و اورژانس را خبر كردند اما مدتي طول كشيد تا آمبولانس به محل حادثه برسد و در نهايت مرد سالخورده جانش را از دست داد. به گزارش همشهري، با اين اطلاعات تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران با دستور قاضي احمدبيگي تحقيقات خود را براي دستگيري سارق پرايدسوار كه باعث مرگ مرد بيگناه شده بود آغاز كرده‌اند و با به‌دست‌آمدن سرنخ‌هايي كه شاهدان در اختيارشان قرار دادند، تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد.

  • جنايت مشابه

مرگ مرد 74ساله، تنها حادثه‌اي نيست كه به‌دنبال تلاش يك مالباخته براي دستگيري سارق رخ مي‌دهد. همين چند‌ماه قبل در حادثه‌اي مشابه در خيابان آيت‌الله كاشاني دختر 29ساله‌اي به نام فرناز نيز زماني كه قصد دستگيري سارق كيفش را داشت و از ماشين او آويزان شده بود، جانش را از دست داد.

اين حادثه دلخراش ساعت 23:30ششم آبان‌ماه امسال رخ داد. آن شب دختر 29ساله‌اي به نام فرناز با خودروي 206خود از پاركينگ خانه‌شان در خيابان آيت‌الله كاشاني خارج شد و درحالي‌كه كيف‌دستي‌اش روي صندلي عقب بود از ماشين پياده شد تا خواهرش را از پشت آيفون صدا بزند. اما در همين هنگام پسرجواني كه سوار بر پرايد نوك مدادي بود، كيف دستي دختر جوان را از روي صندلي 206سرقت كرد. فرناز به سمت پرايد دويد تا مانع فرار سارق شود.

او از پنجره خودرو آويزان شد اما راننده پرايد با سرعت زياد شروع به حركت كرد و پس از طي مسافتي حدود 400يا 500متر به سمت جدول سيماني كنار بلوار رفت. دختر جوان سرش به جدول و پس از آن به زمين برخورد كرد و افتاد و سارق به فرارش ادامه داد. در اين حادثه فرناز جانش را از دست داد و كارآگاهان پليس آگاهي تهران مدتي بعد موفق شدند عامل اين جنايت را دستگير كنند. او مرد جواني بود كه در بازجويي‌ها گفت اگر دختر جوان پس از سرقت به فكر تعقيب او نمي‌افتاد و از ماشينش آويزان نمي‌شد، حالا زنده بود و وي به‌خاطر ترس از دستگيري آنقدر گاز داده تا فرار كند و هرگز فكر كشتن دختر جوان را نداشته است.

  • جان مهم‌تر است يا مال؟

اينكه كسي هدف سرقت قرار بگيرد، ممكن است براي هر كسي حتي خود ما رخ دهد. اما نكته اين است كه در چنين شرايطي چه بايد كرد؟ سرگرد محمد افشاري رئيس‌كلانتري 103گاندي مي‌گويد: در چنين شرايطي جان افراد از هر چيزي مهم‌تر است و در درجه اول قرار دارد.

يعني هر كسي كه در دام چنين سارقاني گرفتار شد ابتدا بايد به فكر حفظ جان خود باشد. او بايد خونسردي خودش را حفظ كند و تصميم عجولانه‌اي نگيرد كه به جاي گيرانداختن سارقي كه تنها به فكر فرار است، جان خودش را به خطر اندازد. وي ادامه مي‌دهد: هر سارقي پس از دزدي و كيف‌قاپي فقط به فرار فكر مي‌كند.

حتي ممكن است دست به هركاري حتي قتل هم بزند تا بتواند فرار كند. توصيه پليس اين است كه افراد به هيچ عنوان به تنهايي فكر تعقيب سارق به سرشان نزند و بهتر است در اين شرايط مشخصات خودرو، موتور يا چهره دزدان را به‌خاطر بسپارند و پس از آن به سرعت با پليس 110تماس بگيرند و اطلاعاتي كه به‌خاطر سپرده‌اند را در اختيار مأموران قرار دهند.

کد خبر 326878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha