همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست های کشورش علیه ایران خواستار عدم همکاری آنکارا با تهران در زمینه گاز و انرژی شد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه نیوآناتولین چاپ ترکیه، کاندولیزا رایس در دیدار با علی بابکان وزیر خارجه ترکیه گفت که ایالات متحده ایران را کشوری دردسر ساز می داند و از رشد همکاری تهران-آنکارا در زمینه انرژی ناخرسند است.

رایس که در حاشیه نشست سازمان ملل متحد با بابکان دیدار می کرد خواستار عدم همکاری این کشور با ایران بر اساس توافقی شد که اخیراً بین تهران- آنکارا به امضا رسیده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: موضوع هسته ای ایران یک مسئله دردسر ساز است.

بابکان نیز در پاسخ گفته است که ترکیه خواهان کشوری اتمی در منطقه نیست و خواستار آن است تا ایران قطعنامه های سازمان ملل را رعایت کند.

گفتنی است که ایران و ترکیه چندی پیش توافقی را در خصوص بهره برداری از گاز پارس جنوبی ایران و صادرات آن از طریق ترکیه به اروپا امضا کردند که نارضایتی شدید آمریکا را در پی داشته است.

درخواست آمریکا در حالی است که مقامهای ترکیه روز پنجشنبه(5 مهر) پیش بینی کردند که آنکارا در ماه اکتبر توافقنامه ای را با تهران امضا و شرکتهایی را که قرار است در توافق گازی با ایران شرکت کنند، معرفی کند.

کد خبر 32676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز