مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

با ورود ۵۷ دستگاه واگن جدید به شبکه متروی تهران که دیروز در مراسمی با حضور شهردار تهران صورت گرفت، ظرفیت جابه‌جایی مسافر نیز ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

مترو

اين در حالي است كه به گفته شهردار 1000دستگاه واگن جديد هم خريداري خواهد شد. قاليباف همچنين تأكيد كرد: افتخار ما اين است كه امروز در حوزه صنعت مترو در زمره 10كشور اول دنيا قرار گرفته‌ايم.محمدباقر قاليباف درعين حال بابت شلوغي و ازدحام واگن‌ها و معطلي مردم در ايستگاه‌هاي مترو ابراز ناراحتي كرد و گفت: براساس وعده دولت و با گشايشي كه قرار است در حوزه مسائل پولي و مالي فراهم شود بيش از هزار دستگاه واگن جديد نيز خريداري خواهد شد و با افزايش دو برابري ظرفيت، عقب‌ماندگي‌ها را جبران خواهيم كرد و از شرمند‌گي مردم درخواهيم آمد. از نظر قاليباف، اگر از زيرساخت‌هاي موجود به درستي استفاده شود مي‌توان با افزايش واگن ظرفيت مسافر‌گيري را حتي تا سه برابر افزايش داد.

شهردار تهران از انجام موافقت به‌منظور مشاركت بخش خصوصي در حوزه ITS سخن گفت و آن را عامل افزايش سرعت كار مترو تا چند برابر اعلام كرد. وي گفت: واقعا تكنولوژي اينقدر شتابش بالاست كه بخش قابل توجهي از تجهيزات تكنولوژيك حتي قبل از نگهداري و تعمير، نسل‌شان منقرض مي‌شود‌ و به جاي آن نسل جديدي از تكنولوژي وارد مي‌شود به همين دليل بايد خيلي سرعت خود را در استفاده از اين امكانات و به روز كردن آنها بالا ببريم.

  • 24اسفند‌ماه زمان افتتاح ايستگاه مهرآباد

ديروز محمدباقر قاليباف شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران از افتتاح ايستگاه مهرآباد تا 24اسفند‌ماه خبر داد و گفت: براي اين ايستگاه 4واگن خاص طراحي شده است. هر دو و‌ نيم دقيقه يك قطار بين ترمينال مهرآباد و خط4 در تردد خواهد بود. طراحي اين واگن‌ها به‌گونه‌اي است كه بدون راننده نيز مي‌تواند طي مسير كند.

قاليباف همچنين پيش‌بيني كرد با ساخت خطوط متروي 6 و 7ميزان جابه‌جايي مسافران تا 10ميليون نفر در روز برسد.
محمدباقر قاليباف شهردار تهران‌ در پاسخ به سؤال همشهري درباره گشايش‌هاي صورت گرفته به‌منظور مشاركت بخش خصوصي، بانك‌ها و سرمايه‌گذاران خارجي در بخش مترو نيز گفت:

من يك خبر خوب مي‌توانم بدهم و آن اينكه مصوبه شوراي شهر براي بودجه سال آينده دست شهرداري تهران را بازگذاشته تا براي نخستين بار از مشاركت بخش خصوصي براي توسعه مترو استفاده كنيم‌، زيرا تا پيش از اين ما تنها مشاركت بخش خصوصي در حوزه اتوبوسراني را داشتيم كه اين مشاركت حدود 65درصد است اما با مصوبه شوراي شهر ما درسال آينده مي‌توانيم از اين بخش براي توسعه مترو مثلا در خطوط 8 و 9كه جزو خطوط اكسپرس و عبوري ما از همه شهرك‌هاي اقماري است، استفاده كنيم. از نظر قاليباف با اين اقدام به جاي اينكه شهرداري تهران به‌صورت مستقيم سرمايه‌گذاري و توليد خدمات كند، اجازه اين كار را به بخش خصوصي مي‌دهد و درعوض شهرداري ضمانت خريد خدمات را خواهد كرد.

وي در ادامه ضمن دعوت از همه سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به‌منظورسرمايه‌گذاري در اين بخش اما تأكيد كرد كه به تبعيت از اقتصاد مقاومتي اولويت مديريت شهري مشاركت با شركت‌هاي سرمايه‌گذار و بانك‌هاي داخلي است اما اگر چنين ظرفيتي در داخل فراهم نبود به سراغ سرمايه‌گذاران خارجي خواهيم رفت.

محمدباقر قاليباف پنجشنبه گذشته نيز بازديدي از نمايشگاه شهر آفتاب داشت. وي در اين بازديد تأكيد كرد كه علاوه بر نمايشگاه كتاب بقيه نمايشگاه‌ها نيز قرار است در شهر آفتاب برگزار شود. بنابراين از سال آينده شهرداري تهران هيچ‌گونه مجوزي براي برگزاري نمايشگاه‌ها در تهران نخواهد داد؛ چرا كه برگزاري نمايشگاه‌ها در داخل شهر باعث افزايش ترافيك، آلودگي هوا و ايجاد زحمت براي مردم مي‌شود.

شهردار تهران پيشرفت فيزيكي پروژه شهر آفتاب را بالاي 95درصد دانست و گفت: هم‌اكنون بيشتر كارهاي تزييني، تاسيسات، راه‌اندازي سيستم‌هاي ITS و ارتباطات در كنار موضوع طراوت و فضاي سبز شهرآفتاب باقي مانده كه در حال انجام است كه با پايان يافتن آن اول ارديبهشت نمايشگاه كتاب در اين مكان برگزار خواهد شد. بنابراين گزارش، اين نمايشگاه داراي پاركينگ و محل استقرار مناسب در كنار سرويس‌هاي جانبي و فضايي مفرح است، حتي پيش‌بيني‌ها براي محل نماز، تفريح، تغذيه و محل بازي براي بچه‌ها نيز صورت گرفته است.

قاليباف در پاسخ به سؤالي درباره انتقال عوارضي اتوبان تهران - قم از محل فعلي نيز گفت: برنامه وزارت راه اين است كه تا پايان سال95اين كار را انجام دهند ولي درخواست ما اين است كه جمع‌آوري عوارضي را تا پيش از افتتاح شهر آفتاب انجام داده و آن را از محل فعلي به بعد از فرودگاه حضرت امام(ره) منتقل كنند. البته در اين ميان ما هم آمادگي داريم تا در جمع كردن عوارضي كمك كرده و حتي مسئوليت جمع‌آوري عوارضي را بپذيريم. قاليباف به خدمات مورد نياز براي انتقال شهروندان تهراني به نمايشگاه كتاب اشاره كرد و گفت: سرويس‌هاي اتوبوس به‌صورت ويژه براي رفت‌وآمد به نمايشگاه شهر آفتاب درنظر گرفته شده است، همچنين ايستگاه متروي شهر آفتاب از اول ارديبهشت به شبكه حمل‌ونقل ريلي متصل خواهد بود.

  • بومي شدن ساخت واگن در كشور

‌ هابيل درويش مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در مراسم ورود 57 واگن جديد با قدرداني از مديران كارخانه واگن‌سازي‌ گفت: امروز اين كارخانه ‌‌ مي‌تواند نه‌تنها نياز تهران بلكه ساير كلانشهرها را تأمين كند تا جايي كه بسياري از استان‌ها براي مذاكره آمده‌اند اما اولويت با تهران است. اين مقام مسئول با اعلام اينكه در روزهاي آينده خط ويژه فرودگاه با ٤ ايستگاه افتتاح مي‌شود، افزود: پيش‌بيني اين است كه با افتتاح اين ايستگاه بيش از ٧٠ هزار سفر در اين ٤ ايستگاه صورت گيرد. درويش با اعلام اينكه خط فرودگاه مهرآباد خط ويژه و استثنايي است، تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي در فرودگاه مهرآباد كاملا رعايت شده است و ما خوشحاليم كه فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد اقتصاد مقاومتي را در مترو جامه عمل پوشانده‌ايم زيرا ساخت تمامي تجهيزات، خطوط، ناوگان و ايستگاه مهرآباد بومي و ساخت داخل است.

کد خبر 326655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha