یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر فرج‌الله سلحشور با حضور خیل عظیمی از شخصیت‌ها، هنرمندان و دوستداران وی از مقابل مسجد امام رضا (ع) تشییع و در امامزاده باغ فیض به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم که صبح یکشنبه - نهم اسفند ماه - برگزار شد، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان فرهنگي همراه بود.

رحمان سیفی‌آزاد - رییس مرکز امور نمایشی سیما - که در این مراسم حضور داشت، از تصمیمات جدید تلویزیون مبنی بر ساخت سریال «حضرت موسی (ع)» که فیلمنامه آن توسط مرحوم سلحشور نوشته شده بود، خبر داد و اعلام کرد: اخبار آن در آینده اعلام خواهد شد.

حجت‌الله ایوبی - رییس سازمان سینمایی - هم در جمع خبرنگاران، از این کارگردان فقید به عنوان نماد هنر دینی در کشور یاد کرد و گفت:‌ آقای سلحشور نماد هنر دینی هم در کشور ما و هم در خیلی از کشورهای اسلامی بودند. ایشان به هنرمندان دینی ما جرأت و شهامت دادند و نشان دادند که می‌شود سینمای دینی پرمخاطب داشت.

وی در پاسخ به این پرسشی که آیا پس از فرج‌الله سلحشور خلائی در سینمای دینی ما احساس می‌شود؟ اظهار کرد: سینمای دینی در کشور ما پیش از این راه افتاده و ایشان هم جزو عضو برجسته این خانواده بودند. امیدواریم همه علاقه‌مندان به هنر و سینمای دینی از ایشان تأسی و سعی کنند آثاری خلق کنند که مورد استفاده قرار بگیرد.

مصطفی زمانی - بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» - که در مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور حضور داشت، درباره‌ی این کارگردان فقید اظهار کرد:‌ آقای سلحشور هر نظر و سلیقه‌ای که داشت آدمی از جنس خودش بود؛ او شبیه افراد دیگر نبود و آدم خودش بود.

وی گفت: صادقانه بگویم جنس کارهایش حالتی داشت که پروپاگاندا راه نمی‌افتاد ولی همیشه بیشترین تأثیر را در میان عوام و مخاطبان تلویزیون داشت که به نظرم به دلیل صداقتش بود.

او همچنین اظهار کرد: آدم‌های صادق زیادی هستند که مثل او صادق باشند و امیدواریم بیشتر شوند. امیدوارم روحش شاد باشد.

در این مراسم بنرهایی شامل تصاویر فرج‌الله سلحشور در دستان حاضران به چشم می‌خورد که بر روی آنها جملاتی چون سلحشور سینمای ایران، هنرمند انقلابی و فیلمساز متعهد نقش بسته بود. در برخی از این بنرها نیز از فرج‌الله سلحشور به عنوان مظلوم مجاهد و هنرمرد مقاومت نام برده شده بود.

پس از جمع شدن حاضران در مقابل مسجد امام رضا (ع) خیابان اشرفی اصفهانی، جمعیت حاضر به سمت امامزاده باغ فیض حرکت کردند و در مسیر هم مطالبی در وصف شخصیت این کارگردان بیان می‌شد.

مراسم تشییع پیکر مرحوم سلحشور همچنین با حضور قابل توجه نیروی انتظامی برای برقراری نظم همراه بود.

با رسیدن جمعیت به محل امامزاده فیض، نماز میت توسط آیت‌الله صدیقی اقامه و سپس پیکر فرج‌الله سلحشور در حضور خانواده، علاقمندان و دوستان آن مرحوم در این مکان به خاک سپرده شد.

در این مراسم برخلاف اغلب مراسم‌ تشییع هنرمندان و شخصیت‌ها، فردی به ایراد سخنرانی نپرداخت و بخش غالب زمان به عزاداری گذشت.

فرج‌الله سلحشور، سازنده دو مجموعه «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر(ع)» روز شنبه در بیمارستان بقیةالله تهران از دنیا رفت.

سلحشور پیش از مرگ و در شرایط ابتلا به سرطان ریه، در تدارک ساخت سریالی بر اساس زندگی «حضرت موسی (ع)» بود.

کد خبر 326626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha