همشهری آنلاین: سلامت ایرانیان درمان اعتیاد مشمولان را پوشش می‌دهدمعاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه سربازان و مشمولان معتاد حتما باید قبل از ادامه خدمت درمان شوند، گفت: دوران درمان نه غیبت محسوب می‌شود و نه دوران خدمت و این افراد به علت اعتیاد اضافه خدمت نمی‌خورند.

به گزارش فارس، پرویز افشار با اشاره به دوران قبل از خدمت جوانان گفت: موضوعی که داریم مربوط به مشمولانی می‌شود که قبل از ورود به خدمت اعتیادشان مشخص شده است و طبق آیین‌نامه‌های موجود تمامی مشمولان مکلف هستند با مراجعه به پزشک معالج فرم صحت و سلامت را پر کنند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اگر کسی قبل از ورود به خدمت اعتیاد داشته باشد طبق آیین‌نامه افراد مشمول یا وظیفه ابتدا باید تحت درمان قرار گیرد و سپس خدمت خود را ادامه دهد.

افشار با اشاره به جلسات متعدد ستاد مبارزه با مواد مخدر با نظام وظیفه ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این جلسات مقرر شد تا فکری برای نحوه اجرای این آیین‌نامه کنیم و مشخص شود تست‌های اعتیاد قبل از خدمت برای مشمولان چگونه صورت گیرد و اینکه بار مالی این تست‌ها بر دوش نیروهای مسلح باشد و یا خود مشمولان.

وی افزود: همچنین صحبت کردیم تا برای افرادی که مشمول هستند و هنوز خدمت وظیفه را آغاز نکرده‌اند بیمه‌ای در نظر بگیریم چرا که این افراد بعد از 18 سالگی از پوشش بیمه‌ای خانواده خارج شده و تا زمانی که سرباز شوند و تحت پوشش بیمه‌ نیروهای مسلح قرار گیرند تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای نیستند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در این جلسات مقرر شد فاصله بین جدا شدن از بیمه خانواده تا زمان سربازی را برای مشمولانی که اعتیادشان مثبت اعلام شده با بیمه سلامت ایرانیان پر کنیم و از محل این بیمه برای درمان آن اقدام شود. چرا که این افراد حتما باید تحت درمان قرار بگیرند.

افشار درمورد وضعیت نیروهای کادری نیروهای مسلح نیز گفت: طبق بررسی‌ها و گزارشات خود نیروهای مسلح بیشترین بار اعتیاد بر دوش نیروهای وظیفه است و در این میان نیروهای کادر کمترین سهم را دارند البته ما آمار دقیقی در این خصوص نداریم چرا که کار مطالعاتی دقیقی انجام نشده است.

وی با اشاره به آمار اعتیاد میان دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: از آنجایی که سربازان ما از جامعه دانشجویی و دانش‌آموزی جدا می‌شوند تا به سربازی بروند می‌توانیم نسبت اعتیاد میان سربازان را حدس بزنیم.

 

کد خبر 326576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha