همشهری آنلاین: مسعود کیمیایی در اولین دوره‌ی جشنواره کارگاه آزادش که به صورت ملی برگزار می‌شود، از بهروز افخمی و فریماه فرجامی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری هفتمین جشنواره کارگاه آزاد فیلم و اولین دوره سراسری این جشنواره که 8 اسفند ماه برگزار شد، حسین حیدری‌پور دبیر جشنواره در سخنانی مطرح کرد: جشنواره از امروز 8 اسفندماه در پردیس سینمایی ملت آغاز می‌شود و تا 12 اسفندماه ادامه دارد. متأسفانه به دلیل تلاقی با فیلم‌های صدثانیه‌ای مجبور شدیم دو روز زمان برگزاری جشنواره را جلوتر بیاندازیم و همین موضوع فشار زیادی را به ما وارد کرد.

وی یادآور شد: کلید این جشنواره از سال 85 به صورت داخلی و با هنرجویان کارگاه آزاد زده شد و به مدیریت مسعود کیمیایی برگزار می‌شد. امسال جشنواره را ملی کردیم و تصور نمی‌کردیم در این زمان کم که از 15 آذرماه با حکمی که آقای کیمیایی به من دادند آغاز شد، چنین استقبالی شود و بیش از 300 اثر به دست‌مان برسد.

حیدری‌پور از بابک حمیدیان، امیر دژاکام و فرزاد موتمن به عنوان هیأت انتخاب جشنواره نام برد و گفت: 85 اثر در بخش داخلی پذیرفته شدند و 27 اثر هم در بخش خارجی به دستمان رسید که 11 اثر از کشورهایی چون ایتالیا، اندونزی، ایسلند، مالت، لتونی، اسپانیا، پرتغال، لبنان و آلمان انتخاب شد.

وی با اشاره به گنجاندن بخشی با عنوان "صلح" در جشنواره اظهار کرد:‌ به منظور داشتن جهانی عاری از خشونت این بخش را اضافه کردیم که آثار این بخش به صورت مجزا به نمایش درخواهد آمد.

حیدری‌پور درباره منابع مالی جشنواره اظهار کرد: آقای کیمیایی خودشان تمام هزینه‌های جشنواره را متقبل شدند و فیلمسازی با چنین سابقه‌ای جشنواره را برگزار می‌کند و تنها هدف ایشان دیده شدن یکسری هنرجوی جوان است. ما یک ریال دریافت مالی برای جشنواره نداشته‌ایم و کمک‌ها در بخش‌های مختلف بوده است ازجمله موسسه تصویرشهر که پنج روز پردیس سینمایی ملت را در اختیار ما گذاشته‌اند و همچنین تندیس‌ها، پوشش تصویری و جوایز که از سوی بخش خصوصی همچون آراتک، سایت خبری هنردستان، چیتارایانه، تی‌وی پلاس و موسسه سیمای همراه تأمین شده است.

دبیر این جشنواره با اشاره به بزرگداشت‌ها گفت: برای این بخش بهروز افخمی را به عنوان یکی از اساتید کارگاه انتخاب کردیم و فریماه فرجامی هم که سابقه طولانی در همکاری با مسعود کیمیایی دارد، دیگر انتخاب ما هستند.

حیدری‌پور ادامه داد: برای بزرگداشت‌ها جمشید ارجمند هم مد نظر ما بود که متأسفانه حال ایشان مساعد نبود و همچنان امیدواریم تا چهارشنبه حالشان بهتر شود.

دبیر این جشنواره از جواد طوسی، سامان سالور و پولاد کیمیایی به عنوان داوران نام برد و گفت:‌ جوایز ما در بخش فیلم داستانی، مستند، صلح و بین‌الملل اهدا می‌شود.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این جشنواره که از ساعت یک تا 9 شب در پردیس ملت برگزار می‌شود،‌ اظهار کرد:‌همه تلاش‌مان را در سه ماه گذشته انجام داده‌ایم تا جشنواره‌ای در شأن نام مسعود کیمیایی برگزار کنیم.

عباس کریمی مدیر روابط عمومی جشنواره هم در توضیحاتی گفت:‌ در مراسم اختتامیه دو تقدیر از فعالان علمی، فرهنگی خواهیم داشت که در زمینه شعر و سینما به نوعی با آثار مسعود کیمیایی پیوند خورده‌اند و در کنار آن‌ها از سه دوست رسانه‌ای هم تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: در اولین روز جشنواره (امروز)، 11 سکانس برگزیده از فیلم‌های قبل از انقلاب مسعود کیمیایی به نمایش درمی‌آید و جواد طوسی آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

قاطعی مدیر هنری جشنواره هم با اشاره به پوستر طراحی شده با تصویر مسعود کیمیایی گفت:‌ ما از المان پرنده صلح به لحاظ بخشی که با این عنوان در جشنواره داریم، استفاده کردیم و همچنین برای اولین بار در یک جشنواره تم رنگی مشخصی به محصولات بصری آن داده‌ایم. ضمن آنکه استفاده از تصویر مسعود کیمیایی تصمیمی بود که در اتاق فکر گرفته شد و حتی شنیدم خود ایشان هم راضی به این کار نبودند، اما ادای دی ما به ایشان به عنوان حامی جوانان، منجر به انجام این کار شد.

کد خبر 326484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha